SOVHJÄRNOR-DÅRARNA
(M)-Politiker skriver. -Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade….
Äldrevårdsplatser har minskat med 1000-tal. 10000-tal utförsäkrade. Sänkt A-kassa, Vanliga jobb ersätts med bidragsjobb, idag är ca 35000 i Fas 3 (Dessa räknas ej som arbetslösa).Socialbidragstagare har ökat…Sen Alliansens inträde.
Cit. Det är ett pedagogiskt problem att beskriva för väljarna att de tenderar att efterfråga för mycket bidrag.
Cit. Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten.
Politikern hävdar att vi är ett sovande folk. Vi är lata och tycker om att utnyttja bidragssystemet. Vi vill bara utnyttja socialförsäkringssystemet. Den perfekta människan är stridslysten och för mein kampf, hen är en själslös oidentifierbar robot. Känslor och strävan efter trygghet är ett tecken på svaghet.
Politikern hävdar att bidragsystemet år efter år skall minskas. Vi skall själva sörja för oss när vi blir gamla och sjuka. 2000-talets värsta epedemi bland svenskarna är välfärdsdöden.
Jag läser en politiker som ratar välfärdsstaten och som ser sig själv som ett offer då han är med och bidrar till sjuka, funktionsnedsatta och arbetslösa genom skatten och bidragen. Han är som han kallar sig själv och de sina-Dårarna.
Jag skriver till regeringen (Mejl finns på Riksdagens hemsida) AF osv.för att tala om att jag finns. Jag berättar min historia. Vi är redan utlämnade i och och med att vi hamnat i en beroendeställning hos myndigheten. Genom att själv skriva vad som händer i möten och beroendet, så skriver jag själv min dagbok. Detta innebär att jag tar mer kontroll över mitt liv än att andra skall sitta och anteckna från ögon ovanifrån. Myndigheter skriver aldrig om dom glömmer något som ställer till det för oss, eller om dom förminskar, diskriminerar…men det kan du berätta. Ju fler som skriver, ju svårare blir det för politiker och myndigheter att blunda för vad som händer och att vi finns.
Politikern är våran stadsminister Fredrik Reinfeldt. Han skrev år 1993 en bok som kom att heta - DET SOVANDE FOLKET. Boken finns ej att köpa eller låna på bibliotek, men gå in på sökmotorn och slå in - Det sovande folket, så kan du läsa den där. JAG REKOMMENDERAR DETTA, då man får en mer sammanhållen bild av vad som händer i vårat samhälle idag. Nedmonteringen av socialförsäkringssystemet sker taktiskt och metodiskt av våran sittande regering.
Med vänlig hälsning/Nina
Den boken har jag läst om tidigare, men jag visste att den har mystiskt "försvunnit" från alla bibliotek. Obehaglig syn på människor är det! Lite som kungens tal om att folk inte ska sitta passiva och förvänta sig att stekta sparvar ska flyga in i munnen på en …
Ja det är som i alla tider från detta håll, de spottar "neråt" och misskrediterar de som inget har, eller inget orkar efter att ha bränt ut sig på jobb och andra plikter. Medan de samtidigt glufsar i sig varenda stekt sparv som kommer i deras väg och då talar vi miljoner såna.
Men detta är blott taktik och har skett i alla tider från kung, kyrka och staten, de projicerar på oss andra så de kan fortsätta smörja kråset i lugn och ro
Ett annat boktips är Jorden de ärvde http://www.adlibris.com/se/bok/jorden-de-arvde-9789172321977
I den boken kan vi ta del att vi på våra håll i Sverige fortfarande har feodalsamhällen! Grevar och baroner äger marken som bönderna brukar och investerar i, och de själva behöver inte lägga en krona men kan lyft skyhöga arrenden http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Dokument/Motioner/Frikop-av-historiska-arrenden_GY02C299/?text=true
Välkommen till ett högersamhälle :) Det går ej att ha låga skatter och samtidigt behålla offentliga trygghetstjänster intakta.
Så länge folk tänker på sig själva kommer högersamhället att fortsätta expandera.
Däremot är inte och kommer inte det svenska högersamhället gå lika långt som exempelvis USA, så där kan ni ändå pusta ut.
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
Det är i många fall oförståendet om att man själv kan råka ut för beroendet av trygghetsystemet som gör att man inte vill bidra till det sociala trygghetsystemet. I andra fall har man empati för sina medmänniskor…
Oförstående eller en egocentrisk samhällsbild.
Nja jag tror mer att vår generella samhällsempati håller tyvärr på att försvinna, men detta är inte den borgerliga alliansens verk eller högervindarna utan det är snarare tiden, kommersialiseringen samt ytligheten som får oss att röra oss mot detta.
För allt kan man givetvis inte beskylla högern för;)
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
#5 Nej det är sant. Allt detta som sker är verkligen ett facit på hur långt vi som mänsklighet egentligen har kommit på den vägen.
För de som är intresserade hoppas jag att ni kan öppna länken så at ni kan läsa boken våran stadsminister skrev år -93. vänligen Nina Det sovande folket Titel: Det Sovande Folket Författare: Fredrik Reinfeldt Pris: 0:- Ladda ner [pdf] Det klassiska verket som vår nuvarande statsminister inte längre vill kännas vid. Lär dig varför demokratin är ett illegitimt samhällssystem, varför tron på välfärdsstaten är ett "mentalt handikapp" och varför socialdemokratin kommer leda till att alla dör välfärdsdöden. I det nya förordet förklarar vi också varför boken försvunnit från rikets alla bibliotek. OBS! Bilden kan få boken att verka tjockare än den i själva verket är. Kvittra om detta!
#7 Länken fungerar inte, men här går det att ladda ner och läsa på två sätt. Ska själv läsa den i dagarna :)
http://bokhandel.alliansfrittsverige.nu/2009/07/det-sovande-folket.html
http://www.slideshare.net/AlliansfrittSverige/fredrik-reinfeldt-det-sovande-folket
Tack för hjälpen Gahella!
Jag är säker på att läsningen blir intressant, man får en hel del att reflektera över vad gäller samhälsstrukturen idag…………Delge gärna dina tankar och reflektioner om stadsministerns bok när du läst den……
Med vänlig hälsning/Nina
I första avsnittet av den satiriska podcasten Flumskolan är det "Det Sovande Folket" som sågas av Sara Granér, Kawa Zolfagary och Johannes Klenell.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Det är sorglig läsning vägg i vägg med fascismen.
Finns här att ladda ner utan att behöva registrera sig m.m. Det enda att man får vänta några sekunder innan Download.
http://212.7.194.85/en/file/523408/Det-sovande-folket.pdf
När man har läst denna geggamojja förstår man hur läget är hos denna man med sitt förakt och arrogans för vanligt folk.
VI, det vanliga folket…………..
Hur skall vi se stadsministerns förhållningsätt till oss? Är Fredrik Reinfeldt OVANLIG i sitt synsätt till det vanliga folket? Enligt min uppfattning i det jag hört i hans tal och läst i hans bok, så har han en mycket mörk syn på sin omvärld…det finns endast ett fåtal som är "normala" i hans ögon. Världen i övrigt dömer han ut som onormala, lata och sjuka.
vänligen Nina
Ja det här var riktigt pinsamt dåligt, och håller med om att det kunde varit en 14-åring som skrivit denna underliga historia
De pratar om i #10 att det är som taget från Star Trek och det vet jag ingenting om då jag inte gillar den serien, avataren till trots
Men jag har läst Ray Bradbury och tycker verkar som han hämtat någon form av inspiration därifrån. Men till skillnad mot Reinfeldt som endast avslöjar sin egen trångsynhet och arrogans så skriver Bradbury om etik och moral och får oss att tänka till i en mycket djupare dimension än Reinfeldt ännu har förmåga till.
Och de s.k dårarna vet nog precis vad de gör för att tjäna på systemet:
Avdragsjackpott – så mycket tjänar Reinfeldt och Bildt på sin egen politik
Dagens ETC granskar en politik med vinnare och förlorare. Moderaterna i riksdagen har tjänat över 150 000 kronor på jobbskatteavdraget.
Fredrik Reinfeldt själv drar av hundratusentals kronor – bara för Rot och Rut.
http://www.etc.se/val-2014/avdragsjackpott-sa-mycket-tjanar-reinfeldt-och-bildt-pa-sin-egen-politik