Politik iFokus

Politik

Etikettlivskvalitet
Läst 870 ggr
[vigge_]
3

Uppdrag granskning - RF

Är det bara jag som blev något enormt berörd av denna uppdrag granskning? Blir tårögd! 

Hur kan man stå på deras sida och påstå att "antifascistiskt våld alltid är självförsvar?!"

Blir även less på Sebbe Staxx som påstår att våld löser våld och att Sverige är ett odemokratiskt land….*suck* 

Blev nog starkast berörd med tårgasattaken etc. när sjuåringen och hennes mormor blev drabbade! Den lilla flickan kunde lika gärna varit min lillasyster, fruktansvärt!

[PeterWem]
2

Och allt har man kunnat ta del av inne på Flashback under flera års tid, innan Uppdrag granskning. Det går bra att prenumerera på t.ex. Aktuella brott. Ibland före dagstidningarna.

https://www.flashback.org/f249

Förundersökningsprotokollet på misshandeln av gästarbetarna finns här. Nr 7 i ordningen.

[PeterWem]
3

Sitter och läser förundersökningsprotokollet nu, del 8, där våldsmännen skryter om hur TÖNGT det var att misshandla en "slovenfitta", och hur de undrade om det var en vanlig "caféarbetande blatte"eller"Random blatte" som de tagit fel på. Borde inte någon som är antifacist tänka litet mer på ordvalen? Det kan ju te sig rasistiskt, ja t.o.m. nazistiskt att inför andra nämna "skräpländer" inom Europa?

olaka
0

Jag tror att man blir jävligt verklighetsfrånvänd om man fastnar i en sån sektliknande och våldsförhärligande rörelse. Men det är förvånande att jargonen och språkbruket är så enormt väsensskilt från det jag har stött på inom vänstergrupper, där det är uteslutet att uttrycka sig varken rasistiskt eller sexistiskt.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.