SD Tomelilla sprider hatpropaganda
Lokalavdelningen för det helt demokratiska och vanliga partiet Sverigedemokraterna har smygfotat en kvinna i slöja med texten "Dags att ställa krav". Finns det inga gränser för hur vidrigt man beter sig?!
http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-tomelilla-forlojligar-flyktingar-och-hanar-bert-karlsson/
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Tråkigt.. låt människor få vara som de vill. Visst slöjor känns gammaldags för oss nordbor men i Mellanöstern sägs det vara en riktig fluga!
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Ett "Tråkigt" och ett dåligt skämt för att skyla över att det parti du försvarar i vått och tort sprider grovt invandrarfientlig hatpropaganda?!
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Fy. Klart att människor ska få klä sig som man vill.
Det handlar väl mer om att man misstänkliggör gruppen muslimer när de tar ut pengar, att man ska "ställa krav" på nån sorts grupp människor som man vill utmåla som kravlösa bidragstagare. Det är vidrigt och djupt främlingsfientligt.
#2 Det var ett skämt Olaka men absolut inget försvarande av SD! Jag tycker att människor ska få gå klädda precis som de vill (frånsett på arbetsplatser men det är en annan sak).
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Så jäkla dumt så det inte är sant. Dessutom är det dubbel-dumt, eftersom SDarna inte fattar att detta sprids och att folk reagerar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#6: Jag tror att de vill att det sprids. De inbillar sig nämligen att de är "folkets röst" och säger sånt som andra inte vågar säga. Sanningen är i själva verket den att den absoluta majoriteten aldrig skulle få för sig att säga rasistiska och fördomsfulla saker, just för att de inte alls har såna åsikter (jag höll på att skriva tvångstankar, och det känns ju som att det är tvångstankar om bland annat muslimer som SD har när de håller på på det här viset, smygfotograferar enskilda privatpersoner och lägger upp deras bild på internet).
En annan sak som de inte fattar, det är att även den här smygfotograferade kvinnan och hennes familj och vänner tillhör folket.
Dom menar väl att en ska välja om vi ska mer eller mindre invandring. Danmark har väl vad jag förstår valt sida och nästan upphört med invandring. Dom satsar resurser på danskarna istället.

Tror du får läsa på lite om Danmark. Men ok, de tar in betydigt färre än Sverige gör.
Och tjafset med hur resurserna ska fördelas finns här ockå (och då menar jag inte bara invandringsfrågor).
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#8 Tycker du att den här sortens bilder bara säger "vi bör minska immigrationen"? Att man pekar ut invandringspolitiken och inte invandrarna som problemet? (Som man ju påstår att man tycker)
Jag uppskattar iofs att kommunavdelningar inom SD är lika rak på sak som de flesta aktiva och sympatisörer egentligen är. Centralt försöker de ju bättra på deras anseende och skyla över de värsta rasistiska angreppen med lite mediaträning och nedtonade budskap.