"Junilistan"
Någon som vet varför de heter så?…
Tror ni att de har någon chans att komma in i riksdagen efter årets val?

Namnet kommer sig ifrån att de ställde upp i valet till EU-parlamentet juni 2004.
Lite samma sak som med FI kanske, "aningens" oklar politik möjligtvis, inte helt synliggjord profilering… Nja, jag tror nog inte att de kommer in i riksdagen.
#1 Tack Pia!
Håller med om att även FI är något svävande i sin politik…
Men vad jag förstår gick det ganska bra för Junilistan i EU-parlamentsvalet, finns det inte då en ganska stor risk/chans att det går vägen även i riksdagsvalet?

Med ett så värdelöst namn ska man inte komma in i Riksdagen. Junilistan låter som en liten protestlista mot en enskild företeelse.
// staffan

Men på något vis så känns de inte lika aktuella som parti längre, då gick de mer på val specifikt på EU-frågan med en mer tydlig profil. Bara min högst personliga uppfattning, jag har inte ens kikat på några "tippar-siffror"…:)
Har inte hört mycket om dem alls. Tror inte att varken Junilistan eller FI kommer spela speciellt stor roll i årets val.
… men jag har ju haft fel förut. :)
Junilistan känns helt fel. Att det gick bra i EU-valet var väl för att det finns många EU-motståndare som inte känner sig hemma i sina normala partier.
Att det skulle gå bra i ett riksdagsval känns inte troligt - och jag hoppas jag har rätt!