Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 608 ggr
[Carpinus]
1

I Gustafs värld

Enligt en artikel i DN har Gustaf Fridolin betonat sitt utanförskap gentemot partipolitiken. Jag tycker att det kommer till uttryck på Aftonbladets nätsida idag, där han säger att  "Partier ska inte slå mot varandra i en valrörelse."    Undrar om det skulle bli så mycket till valrörelse i så fall?

olaka
2

Så i en situation där SD misstänks för grovt skattefiffel så är ditt stösta problem att Fridolin vill polisanmäla dem?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Carpinus]
2

#1 Jag ser inga "problem" alls i den härvan - att Aftonbladet och Expressen skulle komma med samstämmiga utspel om SD i slutskedet inför valet har jag redan förutspått i någon tråd här. Inte heller att Borg och Fridolin hänger på tåget - det hör väl till spelet. För den som finner den diskussionen intressant finns ju möjligheten att öppna egna trådar i ämnet  (Nefer Nefer kanske hänger på låset?)

Nej, jag tycker helt enkelt att Fridolins yttrande är märkligt för att komma från en toppolitiker. Endera så vittnar det om världsfrånvaro eller om en unik dubbelmoral - att tala om polisanmälan men ändå markera något slags ädel tvekan. Politiska partier skall väl slå emot varandra i en valrrörelse -eller? Fast det behövdes ju inte mer än så för att få värdefull mediauppmärksamhet, och det kanske var syftet från såväl tidning som politikern själv…

olaka
1

Inga problem med grova ekonomiska oegentligheter? Där ser man.

Vad är ditt perspektiv på att 61 SD-kandidater har kopplingar till det (enligt SD) kryptonazistiska Nationaldemokraterna? Kul med partiöverskrivande samarbete?

Vad är din twist på att toppnamnet i Halmstad fotats med nazistbindel? Att hon är duktig och städar efter sig?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Carpinus]
2

Vet inte varför du fann den här tråden så lockande till ämnesglidning? Vad jag är intresserad att diskutera just här framgår av det första inlägget - det ämnet har du inte ägnat en rad! Vill du diskutera nyheterna i kvällspressen så deltar jag gärna i den tråden - när du har startat den…

[Carpinus]
2

#3 Eftersom jag tyckt mig märka att du inte är så förtjust i att öppna egna trådar utan hellre kommenterar andras så har jag startat en tråd om skattefallet.  Därmed kanske vi kan ha varje ämne på egen plats? Välkommen dit!

"Var sak på sin plats - skridskorna i kylskåpet!"