Massavhopp från SD
Ständigt dessa avslöjanden om vad SD-politiker säger och gör. Ändå finns det folk som lyssnar på, och tror på!, Åkessons fagra valtal och läser SD:s texter med lika fagra löften … som de kunde ha infriat redan under den här snart avklarade mandatperioden, om de inte konsekvent hade röstat emot alla förslag som kunde ha förbättrat för barn, arbetslösa, gamla och sjuka.
Sen tycker jag det är lite lustigt att en av dessa SD-tomtar skäller Reinfeldt för "Afrika-blod" … har inte SD-tomten Jan Selander gått i skolan? Vet han inte att vi alla stammar från Afrika? Bakläxa! (Och jag ber om ursäkt till alla tomtar som kanske tar illa upp)
Nå, det senaste om massavhopp: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19507335.ab
Och så rapporten om vad SD har gjort, och alla bra saker de har röstat emot i riksdagen, under de senaste fyra åren. Vill ni ha mer hinder för att barn, sjuka, gamla och arbetslösa ska få det bättre i Sverige, så rösta på SD: http://tankesmedjantiden.se/wp-content/uploads/2014/02/TIDEN_RAPPORT_SATURDAY.pdf
När ska det partiet ge upp och försvinna…
Dom står inte för sina åsikter, ständiga skandaler och de gör inget annat än att reta upp befolkningen 😕
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Grattis till den skarpsynthet ni visar prov på!👍
Gå gärna in här och läs mer..
Mind Control och titta gärna på filmsnutten på samma sida. 🙂
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#2: "Mind control"? Nej, det räcker med att observera vad SD-arna själva säger och gör. Det säger mig allt jag behöver veta om dem. Som det där med att de röstar emot alla förbättringar för sjuka, barn, gamla, arbetslösa, och de röstade emot anslag till kvinnojourer också.
#2 😂
#3 håller med =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
..ett annat och bättre ord är "hjärntvätt", sånt som man gärna använder sig av när man vill att människors tyckande skall gå åt ett visst håll.😉
Åter ett annat och MYCKET effektivt vapen för att få "med"-människor att känna sig usla, dumma, elaka.. you name it, är att använda sig av "härskartekniker", d v s man använder sig av sånt som att "fördumma någon, ignorera någon, påföra skam och skuld på någon, osynliggöra någon, dubbelbestraffning; d v s vad personen/personerna än säger/gör så hittar man ALLTID något negativt i det. Sist men inte minst då: Undanhållande av information. Man skulle faktiskt kunna dra liknelser med svensk media ju!☝️ (Även våld eller hot om våld som ju direkt associerar till extremvänstern här i landet.)
Härskartekniker syftar på olika sociala manipulationer varmed en grupp eller person behåller sin position (i en synlig eller osynlig hierarki) gentemot människor ur andra grupper eller gentemot en enskild individ..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Okej, på vilket sätt har ditt inlägg #5 med trådens tema att göra? Är jag hjärntvättad att tro att SD har röstat som de har gjort i riksdagen? Det är ju ändå väldigt enkelt att kolla upp.
Jag börjar allvarligt tro att du talar om dig själv, för du verkar en aning förvirrad faktiskt.
Kan vi återgå till det tråden handlar om nu? Och kan någon ta bort Tuva-Lenas inlägg, de har ju inget med saken att göra. Hon kan starta en egen tråd om hjärntvätt istället för att kapa min tråd.
"Sen tycker jag det är lite lustigt att en av dessa SD-tomtar skäller Reinfeldt för "Afrika-blod" … har inte SD-tomten Jan Selander gått i skolan? Vet han inte att vi alla stammar från Afrika? Bakläxa!"
Tycker du det är fel att nämna att Reinfeldt har "Afrika-blod"?
An ounce of prevention is worth a pound of cure
#7 Om man är rasist kan det vara naturligt att poängtera afrika-blod, men för vanliga människor är det ointressant.
Värd för Pensionärer
#7: Det är ingen hemlighet och har inget med hans politiska gärning att göra. Så visst kan man nämna det, men inte som ett argument för någonting. Han har mer "Sverige-blod" och en del "Baltikum-blod" också, varför inte prata om det i stället? Eller snarare , inte prata om det heller, då det är lika oväsentligt för hans gärning.
#8 Så du menar alltså att dom som säger eller skriver att Reinfeldt har "Afrikablod" tveklöst kan klassas som rasister?
An ounce of prevention is worth a pound of cure
#8 Ja i de flesta fall, med några undantag, t.ex en biografi där kan det vara relevant.
Värd för Pensionärer
#10: Så länge de antyder att det har något slags betydelse för hur han och hans gärning ska bedömas och värderas: ja.