Invandrares rätt
Rätt eller fel? Motivera gärna.
http://www.friatider.se/csn-inflyttningslan-till-invandrare-svenskar-studenter-blir-utan
Värd för Pensionärer
Sjukt beslut av en sjuk politik.. Tror inte jag behöver motivera.
Har editerat mig själv.
#1. Motivera gärna din länk.
Vill uppmärksamma på att det är en tidning med nazistsympatier och vad det är för personer som står bakom tidningen, sen får var och en bedöma själv.
Just den aktuella artikeln är väl i stora drag riktig förutom rubriken som är en lögn., de ska betala av men får uppskov om de inte har råd. Men det sättet att sätta rubrik är ju vanligt också i våra kvällstidningar.
Angående hemutrustningslån så tycker jag tanken är bra, på något sätt måste de ju ändå ha ett minimum av möbler och husgeråd från start antingen som lån eller som gåva.
Hur vill du och VSK att man ska lösa detta?
Värd för Pensionärer
Fast även om man ignorerar den tvivelaktiga källan så kan man ju som svensk utan pengar också få pengar från socialen för att kunna möblera sitt hem (såklart inga lyxgrejer men vem behöver det). Däremot så behöver man ju inte betala tillbaka pengarna alls så det är väl nästan bättre (förutsatt att man inte får en inkomst för den perioden i efterskott).
l'm back
Kan etniska svenskar oxå få uppskov på obestämd tid om de inte har råd?
Då jag inte är rasist så är ordet "etniskt" fruktansvärt starkt ord, men jag vet inte på annat sätt hur jag ska förklara mig så att frågan går fram på rätt sätt.
Sorgligt men sant så är det inte alltid socialen ställer upp med bidrag, utan man får låna pengar av de som skall betalas tillbaka. iaf så var det så för inte alltför länge sedan.
#7 Det kan ju vara olika i olika kommuner men generellt är det bidrag (om inte man får lön för perioden man fått bidrag för i efterhand då får man betala tillbaka men då är det ju inget lån, bland annat är det ju ingen ränta på det)
l'm back
Ok, tack för svar.
#4. Jaha du postade en OT tråd, då vet vi det.
Jag är för demokrati och jämställdhet. Att ge vissa grupper i samhället räkmacka, förtur osv, oavsett vad det handlar om för grupp är jag starkt emot. Pratar man om jämställdhet så ska det vara i alla riktningar, inta bara i alla utom en. Med tanke på din OT-länk så misstänker jag att just sånt här väcker agg till en början. När politikerna ignorerar folks röster om orättvisor och särbehandlingar så finns risken att det växer till något mer aggressivt. Tyvärr. Och det i sin tur skapar segreation. Där är jag enig med utlandspolitiker ang svensk politik. Nämligen att om svensk politik hade vågat ta i detta lite mer, så hade rasism tex inte fått något utrymme i vårt samhälle. Det är tack vara skygglapparna som det existerar.
Ja.
Då det var aktuellt med studielån för mig vet jag att man kunde få uppskov med återbetalning om inkomsten var låg och lånet skrevs av då man fyll 50 eller om det var 60, numera kan man få uppskov men lånet skrivs inte av vid någon ålder. Dessbättre behövde jag inte använda mig av uppskovsmöjligheten.
Värd för Pensionärer
Och i sakfrågan hur tycker du att flyktingar ska få tillgång till möbler och husgeråd?
Värd för Pensionärer
Enligt denna artikeln är aktikeln i #0 falsk
l'm back
Och där fick vi se att det inte var OT att ta upp att vad Fria tider står för och att Fria tider är oseriös och inte bryr sig om att deras artiklar ska vara sanna.
Värd för Pensionärer
Tack och lov.
Tack för länken och heads up. Har delat med mig av vad jag tyckte till den som delade med sig av länken.
Nej, med ett stort tyvärr.
Men jag trodde politik i fokus var en seriös sajt, men när det diskuteras om sidor som expomerat och friatider som om det vore något att ta seriöst blir jag nästan lite ledsen,
#16 Seriös är man om alla får komma till tals och tycker du inte att det är bra att man avslöjar falska artiklar.
17# klart att alla ska få komma till tals. men man borde ta en ordentlig titt på källan innan man avgör om den går att lite på. Vilket man inte kan göra på någon av dom sidorna,
Om det var riktiga fakta i dessa sidor hade jag gärna deltagit i diskussionen. Men detta är bara rappakalja och propaganda.
Och ändå är det 100 ggr bättre än om du försöker debattera på di.se där alla är helt anonyma.
Kanske ska du leta efter någon site som passar dig här
Värd för Pensionärer
#18 Jag kommer inte sitta och plocka bort länkar så länge dom inte bryter mot några lagar eller regler. Sen är det upp till er medlemmar om ni vill delta i trådar eller inte. Gillar man inte en tråd är det inte ett måste att skriva i den.
Stämmer inte informationen på csn.se menar du?
Okej, jag fattar poängen. Sidan är till för alla, och istället för att ta bort källor som är totalt opålitliga så får alla skriva vad dem vill här och länka vad dem vill.
Det är superbra! tycker bara att de är tråkigt för de ungdomar som inte är så bra på källkritik. Men hey, det är inte min sajt.
jag ber om ursäkt över att jag lade mig i.
Är informationen i den här länken felaktig undrar jag.
#22 Vilka källor skall gälla som totalt opålitliga tycker du? Den man länka till bryter inte mot svensk lag och jag hittar inget som trådskaparen bryter i mot så vad har du för lösning?
#23. Men vänta lite nu, vad är det där??
Ja det är en länk som finns i den första länken.. Du vet du måste läsa det du länkar till om du skapar en tråd om det. 🙂
#26. Tack. Nej, jag erkänner, jag var för snabb. ;)
Då kvarstår frågeställningen!
🙂