Politik iFokus

Politik

Etikett: politiker
Läst 812 ggr
[Carpinus]
0

Hotad politiker tar time out

"Först kom filmen – därefter hoten och kränkningarna.

Nu har SD:s Camilla Jonasson tagit timeout från politiken."

(Camilla Jonasson  har medverkat i en valfilm tillsammans med Jimmy Åkesson.) 

http://www.dt.se/dalarna/falun/sd-topp-hoppar-av-efter-valfilm

.

olaka
2

Det är förjävligt, just på grund av att hennes partikollegor beter sig på det där sättet så ska man inte göra det. Hur ska man hantera sånt på bästa sätt tro?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Jimmy.L]
1

Hot mot politiker förekommer tyvärr. Tråkigt att det leder till att man inte vill sitta kvar som politiker o avsätt parti.

[Carpinus]
3

#1 Du kan väl be dina militanta vänner inom VU att låta bli att skicka meddelandena så löser det sig nog…

Humbugg
0

Varför länka till en artikel som enbart går att läsas om man är medlem på DTs hemsida??

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[Carpinus]
0

#4 Jag kan då öppna utan  problem fast jag inte är medlem på DTs hemsida.

P.S. Fick aldrig något svar här! Har du någon statistik att presentera som styrker ditt påstående? D.S.

Humbugg
0

Jag får enbart fram 2 suddiga bilder av det som skrivits till Camilla sedan 4 rader om att hon tar en kort timeout, är det hela artikeln menar du? Sedan står det att jag måste vara premiummedlem så antar att det borde vara något mer?

Huvudpoängen i mitt inlägg var knappast att ta fram statistik som visar på hur rasistiskt Danmark är, utan det syftade snarare på ditt sätt att formulera rubriken, men du väljer att ignorera det egentliga budskapet i mitt inlägg och försöka få det till att i efterhand existera en allmän nordisk oro över Sveriges flyktingpolitik.

Då mitt huvudbudskap inte var det du efterfrågar finns inte heller någon anledning att presentera någon vidare information.

Sedan kan jag väl bara ana vad du har för agenda med dina trådar och inlägg och det gör mig mindre intresserad av att delta med något större engagemang;)

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

[Carpinus]
0

#6 Det var faktiskt du som svarade i en tråd jag startat, ingen hade bett dig om det! Men det är bra, då vet jag att du bara gjorde ett tendentiöst påstående, det räcker så.

Angående den här tråden (som du väl också deltar i frivilligt) så är det så att

1/ när jag länkade var det ingen premiumartikel, det har tillkommit senare

2/ Den text jag citerar ovan kan fortfarande läsas utan medlemsskap.

Men googlar man på namnet och lägger till "time out" så kan man få fram informationen på annat sätt. Nyheten kan t.ex. läsas på denna länk.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19506751.ab

.m.m
0

Fullkomligen vidrigt.

[Carpinus]
3

På GT idag kan man läsa om en politisk aktiv ung man född på Sri Llanka men adopterad till Sverige och uppväxt här. Han berättar om de trakasserier och kränkande uttalanden han råkat ut för genom sitt politiska engagemang - han är nämligen Sverigedemokrat. 

"Många ungdomar har svårt att acceptera att jag är aktiv Sverigedemokrat. Främst på vänsterkanten. Det är lite fula ord. Allt från husneger till svikare. Jag försöker att ignorera det. Men det är klart att man tar åt sig", säger han. Den unge mannen verkar inte sitta inne med samma information som #1 om vilka som i första hand skall anklagas för trakasserierna.

http://www.expressen.se/gt/sd-politikern-om-hatet-efter-valfilmen/

olaka
1

Hur många av de idioter som hatar dessa två sitter som representanter för partier, det är ju det som är den stora skillnaden. Näthatet är en av de stora hoten mot demokratin, och när det är företrädare för partier är det extra illa.

Jag vill väcka frågan jag ställde i #1 igen, vad ska man göra åt det? Det är sällan man som tredje person bevittnar det, inte så konstigt kanske, det ligger ju lite i sakens natur att det sker anonymt. Jag har vid ett handfull tillfällen sett saker och ting ske på twitter, men man måste ibland gå in på nåns profil för att se meddelanden en person tar emot, det dyker ju inte om i flöden om det inte retweetas. Jag har vid några tillfällen försökt skapa en motkraft genom att lovebomba, vid nåt tillfälle har jag agerat målvakt och gått i svaromål mot nån idiot och jag har även anmält trollkonton. Men jag vet inte riktigt vad som är bra och effektivt…

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Carpinus]
1

#10 Det var ju en del lovvärda förslag, men det är knappast konstruktivt att göra som du gjorde i #1, att se det som ett isolerat problem inom det parti som den drabbade tillhör.

.m.m
1

Det är definitivt inget isolerat problem.

Detta vidgar vyerna ytterligare lite. Varningsflagga. TS får hytta med fingret om jag går OT med detta. Se vad en socialdemokrat med den insyn i politiken som vi saknar säger. http://www.youtube.com/watch?v=QQcWuO2Rqmw

olaka
0

Jag upplever inte att beskrev det som ett isolerat problem, men det var ju en direkt respons på hennes medverkan i SDs reklamfilm, därför uttrycke jag mig som jag gjorde.