Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 1155 ggr
Marr
4

Va f*n menar han? Gillar inte!!!

S..t ner dig Löfvén! Det här gillar jag inte! Vad är det med dig egentligen? Du har fått maktvansinne? Antagligen! Dina fötter på golvet som avgjort att solidaritet är dig förknippat med folkets svar? Du är också hjärntvättat! Fjäska med alliansen eller vad håller du på med????

Varför ger du inte de som är lika röda som du, kredit för dess medkänsla som du låtsas förmedla du har? Såna som du Stefan Löfvén, som motsätter sig medarbetet för ett bättre Sverige…Har just nu bevisat vad du går för. Dra dig ur! Du har ingen aning om vilka makter du äventyrar oss om! Jag var sosse en gång, då var du  en blöja. Du ska fixa det här nu, annars tänk över och dra…

Jag är så jä***är så ilsk justnu att jag få gå å lägga mig!

Olaka! Jag är inte så belevad med din skeptisism. Men annarrs  så skulle du & jag ha mycket och mången likhet och intressanta diskussioner. Jag säger bara att här på denna sight så + är du  en av mina största favorititer.

Fötterna på jorden har du! I det som handlar om de som är viktigt för överlevnad! Nästan älskar dig lite för att du är som jag vill att min man ska vara…och vore du mer ödmjuk så skulle jag fria. Men ok nu är vi båda upptagna med annat. love.  Hahahaha!❤️

http://www.svt.se/nyheter/val2014/vansterpartiet-om-regeringssamarbete

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

jeessiikaa
2

Jag håller med om att det är ideologiskt idiotiskt av honom att inte samarbeta med vänsterpartiet. Samtidigt så tror jag att en stor anledning till varför han väljer att inte släppa in dem i regeringen är för att inte helt utesluta samarbete med allianspartier för att kunna isolera SD. Beslutet togs nog även för att få lite mer stabilitet i regeringen, vilket annars skulle vara rätt så omöjligt…

[Emma--]
0

Ja alltså läget i regeringen blir ju inte lätt med tanke på valresultatet.

.m.m
4

Klokt av honom. S har velat skaka sig av V länge. Mona Sahlin gjorde sig av med Ohly men tog då tillbaka honom efter högljudda protester. Detta kom därför inte som en överraskning. Redan innan valet så svarade Löfven "MP" också, på rak fråga om han vill samarbeta med V efter valet. Man kanske ta reda på vad som ligger bakom avståndstagandet?

lizaohman
2

Shine: V är utbrytare ur S - de ses som förrädare 🤐

Joppo
2

Jag tror anledningen är att han vill få till stånd ett samarbete över blockgränsen. Det skulle antagligen bli svårare att få till stånd ett sådant samarbete om vänsterpartiet var medlem i den tilltänkta koalitionen. Rent krasst är väl hans alternativ S+MP+V eller S+MP+C+KD+FP, och sett ur den synvinkeln gissar jag att det sista alternativet ter sig minst dåligt eftersom det ger honom möjligheten att bilda en majoritetsregering . Mittenpartierna förefaller även ligga ganska nära sossarna i många frågor.

Dock är det väl så att mittenpartierna antagligen inte är supersugna på att regera tillsammans Löfvén, men samtidigt vilar det ju ett visst ansvar på deras axlar att få till stånd ett stabilt politiskt klimat. Om jag förstått det hela rätt så kan det utlysas nyval om budgeten inte går igenom senare i år, vilket jag antar är något som de flesta  vill undvika.