Politik iFokus

Politik

Etikett: invandring-och-integration
Läst 1208 ggr
Ensamma-pappan
1

Vilken hjälp är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag förstod att jag inte skulle klara branden själv ringde jag till brandkåren för att få hjälp.

De sade: " du kan komma hit istället"

Ensamma-pappan
1

Illa till mods började min vandring, jag ville ju egentligen inte lämna mitt hem …

Ensamma-pappan
1

men jag visste att jag inte skulle klara situationen själv …

Ensamma-pappan
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det verkligen så fel att tycka att man ska försöka hjälpa så många som möjligt på plats där det händer istället för att släppa in alla i ett land långt bort där de inte känner sig varken hemma eller välkomna???

Ensamma-pappan
1

Bara för att förtydliga, nej jag röstar inte på SD och nej jag är inte rasist

Paxxie
6

(Har inte möjlighet att se videon fyi)

Om det brann i mitt hus skulle jag dock gärna gå någon annanstans tills det blev ordnat istället för att stanna i huset och riskera att brinna upp. Det är klart att man borde hjälpa på plats också, men det är inte medmänskligt att folk ska behöva bo kvar på ett ställe där de är i fara. Om någon bestämmer sig för att fly till ett annat land borde man rimligtvis kunna anta att de, i de flesta fallen, har en ganska bra anledning.

997
7

Anledningen till att SD säger att de vill hjälpa människor på plats är att de inte vill ha flyktingarna i Sverige - Det är inte av omtanke om människorna.

[NeferNefer]
11

Konstigt exempel. Ett bättre vore väl om TS skrev hur grannar och okända grupper började skjuta på honom och hans barn, och hur han gärna ville ha hjälp på plats med att säga "fy" till dem hellre än att fly till en säker plats med sina barn. Bränder uppstår ju världen över hela tiden, ingen flyr väl från sitt land enbart för att hens hus brinner upp. 🤦‍♂️