Höjd TV-licens...
…att vänta - de nuvarande intäkterna räcker inte till att betala för personalfest-spriten på Systembolaget:
Smuggelsprit såldes i baren på SVT:s personalfest. En chef skickade tre anställda till Tyskland för att köpa vin, öl och sprit. Resan skedde på arbetstid, med tjänstebil och alkoholen betalades med tittarnas licenspengar.
>> Länk till artikeln på Aftonbladet
Mvh // Staffan
Bättre det än att de köper dyr Systembolags-sprit och gynnar hycklerimonopolet här i Sverige.
Håller med dig "katten"!! Det är bra att de snålar med våra pengar på festområdet och lägger det på bra programproduktion istället.
mvh
Bertil
Det här tycker jag var en riktig bagatell. Man ordnar en personalfest och åker och handlar sprit.
So what!?
#3 Men det är alltid extra känsligt när det gäller skattepengar…
Som man i och för sig sparade på i det här fallet 
Ha ha, kolla vilken passande Google-annons som kom upp i den här tråden:
"Spara massor av pengar - shoppa i Tyskland…. "
Ifall någon annan vill följa svt:s exempel… 

#3 (Anders)
Jag noterade nyheten och tyckte mest att det var roligt att inte ens våra myndigheter anser att det är värt att handla på Systembolaget längre…
// staffan
Jo, fast jag tror inte att det kan betraktas som ett myndighetsbeslut…

Måste Göran Persson själv fatta beslutet för att det ska vara ett "myndighetsbeslut"? Det tycker inte jag… :)
Att dom väljer att inte inhandla sin sprit på Systembolaget med anledning av att dom tycker det är för dyrt där kan det väl knappast råda något tvivel om?