Politik iFokus

Politik

Etikettom-ifokus-och-sajten
Läst 1117 ggr
[Anne54]
2

Vi röstade på SD!

Bifogat finner Ni ”En underlig resa” med vilket mitt engagemang, för den här gången, avslutas. Jag engagerade mig ursprungligen för att vi bättre skulle motverka SD men det slutade med att jag (även min man som skrivit en del av bifogat) röstade på dem!

Fridaaaa
0

Syns inget, bara din text.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inkanyezi
4

#1 Till höger i första raden av inlägg #0 finns en liten bild, och den länkar till en PDF som man kan öppna i webbläsaren eller tanka hem. Om du inte kan se den, så är adressen den här:
http://politik.ifokus.se/u2/5752a0733c7fdccaffe8742e708553e6/660/en-underlig-resa.pdf

Fridaaaa
0

#2 Det är just den som inte fungerar, som jag skrev syns bara texten ingen länk eller liknande till PDF (vet vart pdferna ligger om man lägger in det)

Inkanyezi
0

#3 Det är lite kryptiskt, och man kan öppna den, men man måste nog högerklicka och välja att öppna den snarare än bara klicka. Det är någon slags bugg.

Fridaaaa
0

#4 Kanske bra om man skriver ut det 😉 För på min dator är det bara en "bild" som kommer när en bild har misslyckats så att säga att laddas upp helt typ. Men aja, du har länkat i #2 så.

JonasDuregard
10

Lite galet-manifest över det hela. Ger inga bra vibbar direkt 😐.

Mysan59
1

Jag tycker det är tänkvärt, vi måste ju någonstans dra en gräns. Det säger ju sunda förnuftet att om vi inte klarar att ta hand om dom som är här nu, hur ska vi då klara det i fortsättningen, om det kommer in lika många i samma takt.

Det handlar inte om rasism, det handlar mera om sunt förnuft helt enkelt.

Och det är inte det att jag inte förstår att dom behöver hjälp - men lilla Sverige  kan inte ta in så många fler. Dags att andra länder hjälper till lite mera.

Geru
6

#7 Om du har förnuft så röstar du inte direkt SD. Det är nämligen allt annat än förnuftigt att göra det. Oavsett vad dom andra partierna säger om invandring.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Mysan59
0

Säger inte att jag röstat på dom men jag håller med dom om vissa saker.

Thaeri
4

En grej som är ett problem är att om något parti pratar integrationspolitik så ignoreras de, för det är inte lika smaskigt som SD:s invandringspolitik. Åtminstone är det den känslan jag har fått.

Sen tror jag inte ett ögonblick på att det finns ett motsatsförhållande mellan att ta hand om de flyktingar och anhöriga till flyktingar som redan finns här gentemot att ta emot fler. Antingen har man ett integrationsprogram som funkar, eller så har man det inte liksom, och då spelar mängden människor i det mindre roll.