Flyktingar, åk hem!
En dokumentärserie om ett väldigt intressant socialt experiment. Något för SD-anhängare att göra på semestern?
http://www.tv4play.se/program/flyktingar-%C3%A5k-hem?video_id=2996978
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Man kan leda en häst till vatten…
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Nästa avsnitt ligger ute nu. Jösses vad irriterad man blir på den unga tjejens människosyn, så totalt egotrippad. Man bara skakar på huvudet åt henne.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nu har jag sett sista delen och måste säga att serien var riktigt bra. Det går att få bollarna att i alla fall delvis ramla in även på rasister om de får se situationen i verkligheten. Så rasism är uppenbarligen enbart okunskap.
En av deltagarna gick från att säga "Jag skulle kunna skjuta dom" om de boende på en ny flyktingförläggning rakt över gatan från dennes hus till "Jag skulle nog bjuda in dom på fika".
Det var intressant, jag tror att många skulle må bra av att se människorna bakom frågorna de diskuterar.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Synd att den är på Premium, har ju inte det 😕
#5 Man får premium gratis i en månad om man inte haft det tidigare, utan krav på förlängning. 🙂

Man måste ändå registrera sitt bankkort, och det är jag inte bekväm med…
Tv4 är väl knappast en osäker sida? Jag har gjort det förut där utan problem.

Nä, jag tror inte att de kommer sälja infon, är mest osäker om de skulle hackas. Det händer då och då på olika sajter, även om säkerheten är hög, och jag föredrar därför att inte lämna ut infon om jag inte måste för att betala.
Du kan kanske kolla med en kompis på internet, nån med sjörövartendenser… Serien heter "Go Back to Where You Came From" på engelska.