Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiska-skandaler
Läst 902 ggr
[NeferNefer]
5

Rasistskämt chockar

Jag förstår inte varför de blev chockade av att en SD-are drar ett rasistskämt? 🤔

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rasistskamt-chockade-kommunfullmaktige/

Cindy S
1

Dåligt skämt, dåligt tillfälle, men inte hatiskt. Men givetvis så är alla fördomar dåliga eftersom att hat bygger på fördomar, och det är ett stort problem i SD. De borde aldrig skämta om etnucitet/kultur. Men om jag hört skämtet på Parlamentet så hade jag nog skrattat. Någon som är muslim som vill delge hur illa det här skämtet är? Jag tror inte jag sätta mig in i det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Söderort]
1

Finns mycket skit bland SD:s medlemmar.

olaka
2

medlemmar

*företrädare

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Söderort]
1

#3 Dom är ju även medlemmar i partiet?

olaka
2

Absolut, och mer därtill. Vald av partiet att representera deras talan i en beslutande församling.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Southpaw
0

Håller med 100%; förutom om att jag skulle nog inte skratta åt det även om det sades på Parlamentet.

Skämtet var dåligt rakt av. Skulle detta fungera (för mig) så skulle den behöva ett rejält 'upplyft'.