SD´s demokratisyn
Detta kunde blivit resultatet om man tillämpat SD´s logik och syn på demokrati
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/robertaschberg/article19970304.ab
Värd för Pensionärer
Ja SD har mycket i sitt partiprogram jag inte gillar sen tycks det vara en massa olika åsikter i debatterna om dom har rätt eller fel att kräva att man lyssnar på dom.
#0 Jag förstår din poäng men samtidigt tycker jag att det är mer demokratiskt att låta dem partier som fick mest röster att få vara med och bestämma så det är tur att tiderna har förändrats.
Jag tänker inte försvara alla rasistiska påhopp mot SD dock finns det politiker från andra partier också som har uttryckt sig i rasistiska ordalag (utan några större påföljder för deras parti) Det är lika fel oavsett vilket parti medlem som uttalar sig men det är ju bara min åsikt.
Vad det gäller svikna pensionärer mm mm som SD anklagas för så fanns ju möjlighet för dem andra partier att rösta på SD budget som skulle gynna både pensionärer, sjukvården mm på ett bättre sätt och det är fakta som inte nämns.
Tiderna har inte förändrats i det avseende det är fortfarande riksdagen som bestämmer och för att få igenom förslag och bestämma ska förslaget få en majoritet av rösterna sen spelar det ingen roll hur stort det parti eller partier är som har lagt motionen eller propositionen.
För att SD ska få igenom något så ska de, lika väl som andra partier, få flest röster i voteringen om förslaget . Detta är vad som menas med demokrati.
Värd för Pensionärer
#3 Tack för förklaringen.Önskar verkligen att det fanns alternativ till SD, kanske ändras saker och ting innan valet. Så länge våra politiker leker struts och roar sig med pajkastning så kommer SD att gå framåt.