Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1041 ggr
[VSK]
3

Nu får det vara nog !!!

Vart är polisen som skall upprätthålla ordning i samhället? Vart är föräldrarna till dessa yngel? Offret, en man på 71 år blev knivskuren av ungdomsgäng. 

Den 71-årige mannen satt i sin permobil när misshandeln skedde.

Länk

Emo
0

Hemsk att bli gammal nuförtiden.
Man läser så ofta om hemska saker som yngre gör mot äldre.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[VSK]
0

Ja det är hemskt och skrämmande. Snacka om dyster framtid man går till mötes.

[VampireGirlElvira]1
3

Det är därför jag inte sätter ett barn till i denna värld som det ser ut nu när inte ens en 71 årig man kan vara säker! Inte ens pensionärer få gå säkra! Fy f*n för denna j***a värld! Jag blir flyförbannad när jag läser det där! Man kan inte ens gå säker någonstans något mer! Och jag blir flyförbannad när föräldrarna inte gör så mycket åt det!

Martin
3

Det är klart att det är åt helsicke men jag vill nog lägga mer skuld på de ansvariga för uppfostran oavsett vem det än är, än samhället/polisen. Det går såklart inte att övervaka varenda plats i hela Sverige för att undvika brott dygnet runt, även om brottet i sig är åt helvete.

Jag är själv inte förälder till barn i den åldern så jag skall väl inte säga att jag kommer att lyckas förrän jag gjort det, men jag tror att många föräldrar/de som ansvarar skulle behöva kolla sina barn lite mer och veta lite mer om vad de gör.

mvh Martin

[VSK]
3

Självklart så är det ju förälderns/föräldrarnas uppgift att uppfostra, men det är polisens uppgift att lösa brotten, därav tog jag med båda alternativen.

Martin
3

Absolut är det så. De var ju som det tydligt framgår på platsen och ingen har kunnat peka ut någon misstänkt. Det jag menar är att man ibland har för stor tilltro till vad polisen kan åstadkomma - man måste ha något att jobba med.

Att vara på plats redan innan det händer och förebygga är såklart det bästa, och det är något jag tycker att polisen måste bli bättre på.
Från och med idag påbörjas en stor organisationsförändring samt arbetssätt inom polisen och jag tror att det på sikt kommer att bli bättre med just den biten, närvaro ute.

mvh Martin

[VSK]
0

Ja idag är det nytt system polisen skall gå efter. Hoppas till det bättre.

tarantass
2

Känner igen det från sextiotalet. Och sjuttiotalet. Och åttiotalet. Och nittiotalet. Och nollnolltalet. Och från vad äldre har berättat från innan jag levde. Visst är det rått att sticka ner folk och extra rått att sticka ner äldre och handikappade, men brotten har alltid varit råare än någonsin förr. Redan Sokrates undrade vad det skulle bli av samhället med dagens ungdom.

Några har påpekat att det också är vår tolerans mot råhet som minskar. Det är ju i så fall alldeles utmärkt. Men i kombination med den tilltagande (??) historielösheten ger det rätt skeva perspektiv på utvecklingen. Vad jag vet var livet farligare för hundra eller tvåhundra år sedan, även i fråga om våldsbrott. Eller sådant våld som då inte ens ansågs brottsligt.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.