Varför låstes tråden om splittring?
Varför låstes den här tråden?
http://politik.ifokus.se/discussions/54b1500a8e0e7427e0000889-varldens-elit-vander-folken-mot-varandra?discussions-1
Den handlar ju precis som Sanna skriver i #3 i tråden om att tillsammans är vi starka. Om enhet att vi inte ska låta splittra oss istället för att se varandra som fiender hela tiden!
Tycker att en sådan diskussion verkligen behövs här då väldigt mycket trådar handlar om SD, invandring, muslimer osv.. saker som splittrar oss och skapar krig och oro i samhället!!!
Varför konspirationsstämpla direkt så fort något handlar om att ena folk och inte låta sig styras av destruktiva och splittrande vindar som eliten faktiskt drar nytta av!?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag funderade också över det men så tänkte jag för mig själv att jag med min dåliga Engelska kanske har missförstått något. . Den möjligheten finns ju. .
Tack för svaret Jimmy.L Jag antar att jag får bättra på min Engelska 😃
#2 Det är en sanning med modifikation. Du har angett att konspirationsteorier får inte diskuteras på forumet här.
Men historiken på forumet visar att det är tillåtet att håna konspirationsteorier, samt direkt eller indirekt att håna personer som gjort sin omgivning uppmärksamma på existensen av konspirationer och statsterrorism.
#4 Jag har sätt mellan fingrarna när du postat en del tvivelaktiga källor. Jag kan inte sitta här dygnet runt och vara en polis jag har även fritid och familj och vänner att umgås med. Jag försöker tillsammans med medarbetarna att rensa det grövsta påhoppen men jag behöver även er medlemmar att hjälpa mig med att anmäla inlägg och hålla rent från påhopp och konspirationsteorier.
#5 Genomgående har jag alltid goda källor. Tror faktiskt att jag angett rätt många officiella källor från dom riktigt stora nyhetsajter i trådarna här. Om du ogillat en källa kan du ta bort den, så får jag hitta en annan källa som mer anpassats efter myndigheternas hållning och hoppas att sanningen ändå skiner igenom.
Det är inte mycket mer än så jag kan göra.
Att jag poängterar eller lägger tonvikten vid en viss del av en källartikel är en annan femma. Och det är mer frågan om vilken syn på världen man har. jag tror alla gör det.
Ibland har jag noterat avsaknaden av information från dom officiella källorna, och det tycker jag att jag har rätt till.
Sanna70 Det är ingen fel på din engelska alls! Du förstod budskapet helt rätt! Det handlar om synsätt! Och man kan kalla nästan vad man vill för konspirationsteorier så fort något handlar om åsikter!
Jimmy.L den tråden hade absolut inte passat på utomjordiskt i fokus eller övernaturligt eller något annat mumbojumbo! Videon talar om enkla konkreta saker som finns och händer här på jorden och alltid gjort! Ledarskap som försöker bevara sin makt och vanligt folk strider emot varandra istället för att enas stötta varandra så att samhället utvecklas till det bättre för alla!
Det är ingen som helst konspirationsteori ens en gång utan vanligt enkelt resonemang och åsikter som bygger på åter och åter upprepad verklig samhällshistoria!
Sedan kan man kanske tycka att önskan om fred och gemenskap är en utopi men det är INTE någon konspirationsteori!!!!
Då faller i så fall betydligt snabbare tråden om CH attacken är en lögn inom konspirationsteorier däremot! För där är det konspirationstankar som nämns högt och lågt utifrån media och annat. För att inte tala om funderingarna kring moskebränderna etc!
Gör om! Gör rätt och lås upp tråden igen!!! Jag förväntar mig en ursäkt!
#7 Jag kommer inte öppna den tråden igen en dålig hemmagjord video som någon sitter och gör hemma.
Det är dock viktigt att poängtera att bara för att ett inlägg på forumet inte bryter mot någon lag så innebär det inte en skyldighet att publicera det. Yttrandefriheten ger inte automatisk rätt att bli publicerad.
#7 Finns ju väldigt många brister i videon
- Vem gjorde videon?
- Källor varför finns det inte det?
- Har personen rättigheterna till bilderna som används i videon dom ser ut att komma från nyhetsmagasin.
- Finns ingen som får kommentera uppgifterna utan man kör på utan att ta in någon kritisk till uppgifterna.
På punkt 3. tror jag att jag kan svara en smula. Bilder, film från nyhetssajter och likadant text, får användas om det är sk "fair use" dvs schysst användande, för utbildningssyfte och utan kommersiellt interesse. Det är vanligt i USA att skolor använder nyheterna, bilder, delar av nyhetsreportage för aktuella händelser och jag tror det är därför som lagen ger ett utrymme, för annars skulle situatioenen bli ohållbar.
Sen kan nyhetssajterna ändå stoppa bilder eller nyhetsinslag som folk postar på nätet och då krävs det en rättsprocess för att återfå rätten att använda nyhetsinslaget, för schysst användande, utan kommersiellt intresse och i utbildningssyfte, vilket väldigt få privatpersoner orkar bry sej om.
#10 Kan vara så men jag såg en namntekning på en av bilderna som visas i videon och jag hittar ingen text att man har tillstånd till den bilden eller bilderna och video som finns i den filmen.
#11 Det är lite svårt att förstå vad du menar. Du behöver knappast tillstånd för att göra något som lagen tillåter dej att göra. Schysst användanden, ej kommersiellt, i utbildningssyfte.
#12 Inte att ta andras bilder det är stöld om man inte har tillstånd. Det kan kosta väldigt mycket det är därför vi plockar bort bilder här som man inte har tillstånd att posta.
Suck.. videon kommer ifrån organisationen wearecange.org. Titta på videon igen får du se både deras logga och adress visas i nedre hörnet till vänster genom hela videon!
#14 Ta en titt 0:52 in i klippet på höger sida om teckningen en namnteckning vi vet inte vems teckning det är och om dom har tillstånd att använda den sen läser du reglerna på iFokus som gäller allmänt.
Kopiering och publicering av upphovsrättsskyddat material (i princip alla texter, bilder, filmer, med mera) är förbjudet. Det enda undantag som finns är om medlemmen är upphovsman till materialet eller om upphovsmannen har givit sitt tillstånd.
#14 Du kan sucka så mycket du vill det är jag som är ansvarig för denna sajt och innehållet, vill jag inte ha sådan dålig video här som du postade. För jag tycker den saknar källor det är bara en person i videon som ger sin syn på världen anser du att det är en bra källa. Du får posta den på en annan sajt som välkomnar den.
#6 Genomgående goda källor?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#16 och #17 Jag har inte skrivit om goda källor, läs i #6 igen att jag skriver att det handlar om Åsikter!!! Och att politik är just åsikter!!!
Videon kommer från en organisation som talar om sina åsikter och gör inget anslag på att uppge sina åsikter grundade på några vetenskapliga studier. Det gör knappast de stora skvallerblaskorna heller. Det har sällan några källor som går att lita på dessutom om man nu ska tala källor.
Eller menar du att personen som talar i videons personliga åsikter är mindre värda än dina eller expressens ledarskribenters åsikter?
Nej nu är jag verkligen besviken på detta forum!!!
Jag hävdar fortfarande att videon inte talar om konspirationsteorier utan grundar sig på åsikter som de verkligen inte är de första i världshistorien att ha!!!
Och politik är ju åsikter!
Jag förväntar mig fortfarande en ursäkt!
#18 Jag har sagt vad som gäller här det är jag som sköter sajten gillar du inte det är det bara att lämna. jag tänker inte be om ursäkt!

Filmen påpekar flera gånger att "eliten" prövar att hålla massorna i skack, och att det på nåt sätt finns en dold agenda för att världen ser ut som den gör. Det är ganska klassiska konspirationseorier (new world order) och många av bilderna har också använts i andra liknande filmer.
Hatar cancer och älskar vårlökar.