Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1360 ggr
[Carpinus]
1

"Den nordiska modellen" sossarnas egendom?

Socialdemokraterna har fått rätt hos Patentbesvärsrätten mot Nordiska rådet i en namntvist om uttrycket "Nordiska modellen" - ett begrepp som Nordiska rådet ser som  tillhörande "alla nordbors kulturhistoriska arv" men som de svenska sossarna patentansökt om.

Den förre socialdemokratiske kulturministern Bengt Göransson säger att "patentansökningen visar vilken ytlighet och kommersialism som präglar dagens socialdemokrati". Danskarna häpnar väl inte längre över alla svenska märkliga påfund, tidningen Politiken kallar åtgärden att gå den juridiska vägen och patentsöka begreppet för "tragikomiskt".   Engelska Daily Telegraph skriver en aning häpna att "t.o.m. i vårt land som är besatt av rättsaffärer kommer det överraskande".  Vad skall sossarna ta patent på härnäst? Begreppet yttrandefrihet?

spirit33
2

Här har du hemsidan för den "Nordiska modellen" där även danskarna är med.😃

http://www.nordmod2030.org

spirit33
1

Kikade du på sidan som jag länkade till i #1? Kommentarer?

[Carpinus]
3

#2 Du är givetvis inte ovetande om att jag inte diskuterar med dig - det står ju var och en fritt att bedöma vilka som är intressanta att ha en dialog med. För min del hör inte du till dem som jag tycker tillför sajten något, på grund av ditt nedsättande sätt att uttrycka dig och dina propagandistiska metoder. Meddelas endast på detta sätt!

spirit33
2

Jaha haha, du har upptäckt att jag upptäckt ditt propagerande på denna sida? Alla dina inlägg är motsatsen till mina… Alltså de har på något sätt ett negativt budskap om islamister eller invandrare. Du startar tråd efter tråd med något sådant innehåll, så jag har inga som helst problem med att du anser att jag för ett propagerande till din motsatts… Det är smickrande att du du tycker så, tack.

[Carpinus]
1

-