Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1010 ggr
[Carpinus]
4

"FN: Barn korsfästs och begravs levande"

Det är denna  gruppering sympatisörer i vårt land hyllar på nätet och reser ner för att ansluta sig till… 😮

"Islamiska staten, IS, dödar, våldtar och torterar systematiskt barn i Irak. Det framkommer i en rapport från FN:s barnrättskommitté. Experterna bakom rapporten uppmanar regeringsstyrkor att göra mer för att skydda minoritetsgrupper i landet.

Det handlar om massavrättningar och halshuggningar, om barn som korsfästs och om de som begravts levande. Framförallt är det barn från minoritetsgrupper, ofta kristna och yazidier, som utsätts för tortyr och avrättningar. Men även sunni- och shiamuslimska barn drabbas skriver FN:s barnrättskommitté i rapporten som släpptes i går."

http://www.svt.se/nyheter/varlden/fn-barn-korsfasts-och-begravs-levande

Saffran0Spice
0
[JenniN]
7

Jag kan inte förstå att tanken ens finns att man ska ha dem i Sverige?. Helt totalt ologiskt.

[sanna70]
4

Hur kan någon bete sig på detta sjuka sätt. . ? Hur kan man bli så hjärntvättad att man utför dessa grymheter. .  ? Mådde rent illa när jag läste om vad dem gör med barnen.

Mysan59
2

Så förbannat sjukt!

kallepudas
4

#4 dom där is borde tänka på din text

"behandla andra så som du själv vill bli behandlad"   

Men tydligen har dom missat allt som ens innebär medmänsklighet………..

Fruktansvärt sjuka individer som begår sådana handlingar och jag fick samma reaktion som Sanna70….mådde rent illa.

vallhund
1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Carpinus]
7

#6 Nu har du lagt ut den där wikipedialänken i åtminstone tre trådar!  Kanske kommer det som en överraskning för dig, men jag skulle tro att alla här redan vet att Internationella brottmålsdomstolen existerar. Jag skulle tro att t.o.m. IS-krigarna känner till den, och vet du vad:  jag tror inte att de maskerade ynkryggarna i IS kommer att sluta att korsfästa barn, våldta flickor och bränna motståndare levande bara för att den existerar.

Cragan
0

#3 läs om milgram experimentet så får du se hur snabbt människor kan bli så kräver inte ens hjärntvätt

kallepudas
4

#7 Funderade på om jag skulle köra för fort idag men så såg jag den där länken till wikipedia så låter nog bli.😂

Denna kommentar har tagits bort.
[VSK]
4

Eftersom mer eller mindre svagt begåvade individer ideligen skapar nya trådar i samma ämne så fortsätter jag lägga ut länken i dessa trådar, det borde väl inte vara så svårt att förstå?

Både personligt angrepp samt ett trollande från din sida. Fy på dig.

[JenniN]
3

Fast jag förstår inte vad det är som länken ska hjälpa tråden? 
Jag förstår inte heller vad den tillför tråden?

Denna kommentar har tagits bort.
[JenniN]
3

Ni som röstade bort mitt inlägg i 12#, varför gjorde ni det? 
Den bryter inte mot reglerna på något sätt vad jag anser, eller finns det ett annat sätt att se på saken? 
Förklara gärna för jag förstår ingenting.

[Jimmy.L]
3

#14 Folk missbrukar anmälarknappen till att rösta bort inlägg dom inte gillar.

[JenniN]
3

15#  Haha ja, vad lätt det vore att argumentera med någon som man kan stänga av så fort man inte gillar vad motpartern säger ,då behöver man aldrig ta reda på fakta eller liknande.
Vilken grej ! :) 

Tråkigt att det görs här inne, då detta är ett forum där alla behöver höras för att det ska bli rättvist.

kallepudas
1

Kan inte dom som är sajtvärdar och Medarbetare se vem/vilka som missbrukar anmälknappen och ge någon sorts varning om det är så att det inte är befogat?

[VSK]
1

Det har hänt mig flertal ggr. Precis som #15 säger så förstår inte folk skillnad på anmäl och ogilla.

Magi-cat
0

Cragan nämner Milgrams auktoritetstest. I länken nedan kan man läsa om när vanliga normala människor under inflytande av en auktoritet förvandlas till en människa som skadar eller i värsta fall dödar. Och detta var under fred, utan hot.

Därför är det så viktigt med fred, demokrati, allas lika värde, skolgång, tillfredsställda basala behov, trygghet, gemenskap och socialt sammanhang och möjlighet att utveckla sitt själv. (Maslows behovspyramid) Samt, inte minst viktigt, insikt och självinsikt.

Om man lider av wikipedia-allergi kan säkert hitta någon annan länk. Det är vidrig men nyttig läsning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Milgrams_lydnadsexperiment

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

kallepudas
1

#18 D var vi inne på det här med läsförståelse😂

[VSK]
0

Nu förstår jag nog riktigt inte vad du menar, men det var ju kul att jag kan glädja någon 😃

kallepudas
1

#21 När man inte vet skillnaden mellan anmäl & ogilla så vågar jag mig nog på en gissning att det har med dålig läsförståelse att göra.

[VSK]
1

Då är jag med 🙂

[JenniN]
3

19# "i värsta fall döda" För IS är det normalfall att döda så det är tyvärr inte jämförbart.

kallepudas
6

#19 Allas lika värde med mera…..absolut men det vi försöker säga är att is är väldigt långt ifrån detta.

Men du kanske menar att dom är så jäkla dåligt pålästa & dåligt utbildade som dom vet inte vad "lika värde" "medmänsklighet" ens betyder…inte ens på deras egna språk?  

Dom vet inte heller att det är fel att begrava barn levande för dom har så himla dålig koll på verkligheten så dom inte ser skillnad på en död eller levande människa?

Förstår du hur långt ifrån verkligheten dom där är?

Men dom där is-krigarna kommer så småningom vara såpass kloka att dom kommer ta flykten mot sverige när det börjar osa i hälarna på dom & då ska dom skyddas & få terapi med mera………..som sagt så vet dom exakt vad dom gör & det helt utan samvete och det dom gör är precis lika illa som ALLT som vissa historiska personer hann med under sin livstid och som i stort sett alla människor på jorden fördömer.