Förbjuda kött
http://www.dn.se/nyheter/varlden/att-ata-en-hamburgare-kan-ge-fem-ars-fangelse/
Det anser jag vara otroligt strängt. Man ska väl ha rätt att äta vad man vill. Även om jag äter så lite kött som möjligt och gärna kravmärkt så betyder det inte att jag vill att alla som äter kött ska få ruttna i fängelset. :)
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Det gäller ju bara i Indien som tur är.
Ja den finns på vegan iFokus oxå, kan inte kopiera texen jag skrev där av någon anledning så där kan man läsa vad jag tycker i kommentarerna :p
http://vegan.ifokus.se/discussions/54f6df75ce12c4154e003434-olagligt-att-ata-och-salja-notkott
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
1# Ja det är jag medveten om! Haha.
Men jag tror inte att alla som bor där är religösa och delar därför förmodligen inte samma tro om att kon är helig. Annars hade det inte funnits hamburgare som kan förbjudas.
Fast det blir väl så när religion får styra ett land.
/ Vanja
Muslimer får inte äta griskött, jag tror det var Egypten som slaktade stort antal grisar och grävde ner dom.
5# Varför gjorde de så?
/ Vanja
Bara att acceptera! kossan är ju ett heligt djur i deras religion, också finns det folk som slaktar kon o äter upp den…religionskränkning??
7# Men det är inte ett heligt djur för alla som bor där. Då hade det inte funnits hamburgare som sagt.
Jag kan tycka att det är mer kränkande att lagstifta om att man kan få fem års fängelse för dom som faktiskt äter ko och inte är religiösa som bor där.
/ Vanja
Tycker inte att man borde sätta lag på det i ett helt land, bara för att man bor i indien betyder det ju inte att man är hindu eller tror på deras tro, alla i sverige tror ju inte på kristendomen bara för att man bor här, ska man sätta upp lagar på det som är för kristendomen också alla måste bli döpta annars får man fängelse eller blir av med barnet? (dum jämförelse men kom inte på något annat :p)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag har inget emot vegetarism, alla får göra som de vill och utöva vilken religion de vill, vilket gått bra i Indien innan. Indien har redan världens största befolkning av vegetarianer, över 70%. De har inte behövt sådana förbud för att utöva sin vegetarism. eller religion men med nationalister + religionsvurmare = katastrof!