Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 630 ggr
[sanna70]
5

Sverigedemokrat avsatt som skyddsombud

"Han har arbetat 23 år inom Spendrups och varit skyddsombud de senaste fem. Man kan undra om det är bara Socialdemokrater som kan vara skyddsombud."

http://www.dt.se/dalarna/ludvika/sverigedemokrat-avsatt-som-skyddsombud

Zyperior
5

Bara för att man bryr sig om politik, samhället och vill värna om demokratin. Gör man det inte på rätt sätt så får man inte vara med i klubben. Så säger de att SD skapar ett vi-och-dom. ? 

Jag är själv styrelsemedlem i vår klubb och aktiv inom handelsförbundet. Jag röstar på SD. Ser ingen konflikt mellan de två.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[sanna70]
2

Jag kan inte se varför han skulle förlora jobbet, SD värnar om demokrati lika mycket som något annat parti. Jag tror dessvärre att många är dåligt insatta i SDs politik sedan har inte media gjort saken bättre med tanke på att dem har grävt 10 år bakåt och gjort stora rubriker på minsta lilla fel. Vore intressant och se resultat på dem andra  partier 10 år bakåt i tiden. Tror knappast att dem är så oskyldiga som dem vill ge sken av. Det räcker att man skrapar lite på ytan så kan man hitta skandaler, misshandel, hot, "felaktiga" uttryck mm mm

Zyperior
2

Precis. Jag tror att ville journalisterna va konsekventa i sitt arbete så skulle vi se det som SD anklagas för, i alla partier och andra instanser i samhället också. Rasism på deras villkor va mycket mer anonymt förr, ett x i ekvationen. Det va först när SD blev något att räkna med som man blev tvungen att definiera x. Då blev väldigt mycket rasistiskt så att man skulle kunna ha så mycket ammunition som möjligt mot SD, även om det inte va rasism, och så va rasismhetsen igång.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.