Mormor mördade barnbarn
Hel oT,
Men är det bara jag som tvivlar på trovärdigheten i denna artikel?
Hela min syn på detta kan såklart ändras om man visste vad flickan led av.
Men för mig är det helt ologiskt, hur kan man tvinga någon att springa i en skog?
Och om grannen såg flickan springa i skogen, hur kan detta tyda på att mormodern var den som tvingade henne att springa?
Kan hon inte lika gärna ha sprungit omkring och lekt ensam?
Det står faktiskt bara att grannen hade sett henne springa i skogen, inte att det sprang någon efter med en piska.
Jag vet inte, jag tycker bara att hela historien verkar skum. Vad tycker ni?
Länk :
http://www.expressen.se/nyheter/mormodern-plagade-sitt-barnbarn-till-dods/
Vilken artikel?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
1# Glömde! Sådär :)
Jag vet inte hur ska jag ta ställning för denna artikel. Den bara påminde mig om att även kvinnor kan göra grymma saker mot barn. Ingen som bor i Sigtuna kommun kan glömma händelsen som hände för några år sedan. En mamma dränkte sina två barn i döds.
Javisst kan kvinnor också att göra det. Men ag tycker att denna artikel med bild blir så morbid när det är fruktansvärt tveksamt om det ens har begåtts ett brott.
Fast å andra sidan skulle jag inte blir förvånad om det stämmer.
Finns så mycket sjuka människor överallt så det är skrämmande.
Äh, va? "Flickan fördes till sjukhus där hon i dagar fick livsuppehållande behandling.
Hennes pappa, som vid tidpunkten arbetade utomlands, skyndade hem och tog till sist beslutet att stänga av maskinerna som höll flickan vid liv.
Obduktionen ska senare ha visat att flickan var kraftigt uttorkad och hade extremt låga saltnivåer i kroppen."
Hon var kraftigt uttorkad och hade extremt låga saltnivåer i kroppen efter dagar av livsuppehållande behandling? Det finns ingen chans i helvetet att en obduktion efter dagar av livsuppehållande behandling kan visa hur tillståndet var vid kollapsen. Det kan bara visa att vården uppenbarligen inte givit barnet vätska och elektrolyter under de dagarna. Om någon har "mördat" barnet är det i så fall vårdgivarna, inte mormodern.
#6 Obduktioner kan även innefatta att undersöka prover som togs vid ankomsten till sjukhuset. Och det är inte alltid lätt att återställa balanser, sådant kan ta tid.
Nu är inte TS medlem längre, men jag var ett misshandlat barn och min plågoande hade lätt kunnat tvinga mig till något liknande, för man är så rädd för personen att alternativet att vägra skulle kunna medföra straff som uppfattas som/är värre.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus