Politik iFokus

Politik

Etikett: 15-politiska-partier
Läst 1645 ggr
jen
0

Palmemordet - polisspåret

Jag fick läsa den här artikeln idag.

Jag kommer ihåg mycket som tas upp här om tex de här personerna med walkie talkie som setts på olika platser  , och teorin om att poliser skulle ha varit inblandade i detta.

vad tror ni?

http://www.freewebs.com/politiskt/palme.htm

jen
0

här står det om fler teorier

http://medlem.spray.se/uddasverige/palme.html

WiktZac
0

Ska jag vara ärlig så tror jag inte på några konspirationer när det gäller mordet på Palme. Det var bara pinsamt inkompetenta poliser som tagna av stundens allvar gjorde ett sämre jobb än vanligt! Givetvis så försöker en del sopa saker och ting under mattan och det blir plötsliga hål som misstänksamma personer kan plantera konspirationsteorier i. Sedan adderas Palmes stjärnstatus av anhängare som vill ha en martyr för något cyniskt stormaktsspel ute i världen.

Tyvärr, det var nog faktiskt en alkoholiserad buse som snedtände och utförde det första dödliga politikerattentatet sedan mordet på GustavIII.

//Zac

blombuketten
0

Nä, inte tror jag att den alkoholiserade busen gjorde det. Alkohol och alkohol föresten, han var väl en tung narkoman som råkade befinna sig på plats väntandes på klartecken att få sin anfetamin. Sen kom skottet och han drog fort från platsen då han, kriminell som han ju var, inte ville stå där och vänta till dess det dök upp en massa poliser. Med sitt utseende och konstiga kroppsrörelser så är det ganska klart att en del såg honom där.

Det är vad jag tror om den alkoholiserade busen. Vad som egentligen skedde kan man ju tvista om. Lite konstigt kan jag tycka att det är, då en sådan känd person blir mördad och ingen vet någonting. Inte ett spår leder till något och att mycket mörkats.

Ida
0

Ja det är faktiskt konstigt att man inte kommit någonstans med den utredningen. Det kan ju bero på att det ligger mörkare krafter bakom, vem vet. Jag tror egentligen inte att det var Krister Pettersson.

jen
0

jag undrar vad Krister Petersson ville prata med Mårten Palme om….

den hemligheten tog han med sig i graven Fundersam

Jag tror inte heller det var KP som skjöt Palme, men däremot tror jag att han visste vem det var som gjorde det.

Ida
0

#5 Ja, kanske det. Eller så var det han som gjorde det, men han var lejd av någon och fick ordentligt betalt för det. Han har för ynkliga motiv för att själv vilja skjuta statsmininistern, med alla de risker det innebär.

Maikailoa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mord i Stockholm. Vem sköt Olof Palme? Det förbjudna spåret.

==================================================================

Svensk Dokumentär,svensk dokumentärfilm ,dokumentär,dokumentärfilm,dokumentär svensk maffia,dokumentärer,dokumentär svensk,dokumentär mord,dokumentär svt,dok.

År 1996 visades denna tysk-franska samproduktion för miljontals tittare på kontinenten. Men varken SVT eller TV4 har velat visa den. Däremot har den i beskur.

Murder in Stockholm - Who killed Olof Palme , denna dok. är en förkortad version med engelsk berättarröst ( ca 15 min kortare ) och med fingerade namn på pol.