Politik iFokus

Politik

Etikett: politiker
Läst 1103 ggr
[Jimmy.L]
3

Talmannen till finansministern: ”Käfta inte”

Den moderate talmannen Tobias Billström sa nyss åt finansminister Magdalena Andersson (S) att ”inte börja käfta med talmanspresidiet”, under en debatt i riksdagen.

http://www.dn.se/nyheter/politik/talmannen-till-finansministern-kafta-inte/?utm_source=social&utm_medium=fb&utm_campaign=page

Magi-cat
4

Undrar om talmannen hutat åt en manlig minister?🤔

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

RobinEH
3

Går man upp och beter sig som en liten unge så är det rätt förväntat att bli tillrättavisad. "– Bra, man får glida på sanningen hur mycket som helst, enligt den moderata talmannen" Förstår inte varför det känns som en väsentlig fråga huruvida en lika löjlig man hade fått samma tillrättavisande. Men jag ser inte varför han inte skulle ha fått det.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Magi-cat
0

Grejen är att en lika löjlig man inte hade uppfattats som lika löjlig och med all sannolikhet inte blivit näpsad på ett förlöjligande sätt.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

RobinEH
2

Andersson sa det hon sa och det hon sa var barnsligt. Ser inte varför man skall hävda att det hade varit ett annat tillrättavisande om det kommit från ex Björn Söder. Billströms tillrättavisande var sakligt och berättigat. Men allt män gör idag är såklart sexistiskt och Billström borde ha tagit en icke-diskussion med Andersson.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa