Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1090 ggr
[Carpinus]
0

"FP-toppen: Du behöver psykvård"

"Striden inom Folkpartiet i Trollhättan har fullkomligt eskalerat. I ett sms kallar ordföranden i Trollhättan, riksdagsledamoten Said Abdu, den tidigare gruppledaren för en vidrig själ som behöver psykvård.

– Jag ser inget fel i det jag skriver. Det är en snäll uppmaning att han behöver söka hjälp, säger Said Abdu."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20568451.ab

Fialialej
0

Man skulle ju hemskt gärna vilja läsa hela sms-konversationen för att få en uppfattning om vad som hänt här egentligen.

"På natten är alla katter svarta"

[Jimmy.L]
0

Detta bråk tycks gå tillbaka några år.

[Carpinus]
0

Det finns en lång artikelserie i lokaltidningen för den som vill stiga ner i soppan.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.3813746-folkpartiets-interna-strider-fortsatter

997
4

Här ser vi tydlig järnrörslogik…. inom Folkpartiet, denna gång.

De som, i olika trådar, här på iFokus, som säger att dylikt beteende finns inom andra partier än SD verkar ha rätt!

Larsjonasson
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Filalej: Hela SMS-diskussionen består bara av två meddelanden, nämligen Saids SMS som föregåtts av Dans: "Kan du sluta förfölja o trakassera Lars Jonasson. Respektera detta! /DM"

Jag hade nämligen berättat för Dan att Said försökt att ringa mig massa gånger men jag ville inte svara för att jag har gått ur Folkpartiet. Via omvägar fick jag höra att det rörde sig om att de kvarvarande folkpartisterna inte var nöjda med det protokoll jag skrivit utan försökte få Trollhättans kommun att  sekretessbelägga det och istället välja ett protokoll skrivet av Folkpartiets vice ordförande Helene Odenjung när de skulle besluta om gruppledararvodet skulle gå till de politiska vildarnas ledare Dan eller till Rita Paulsson Svensson som bara är gruppledare över sig själv och Said.

Självklart är detta omöjligt eftersom vi har offentlighetsprincip i Sverige,  mitt protokoll kan laddas ned från kommunens hemsida (klicka på pdf-ikonen): http://winessweb.trollhattan.se/winessinternet/DiaAreKort.asp?sDIA=KS&sDNR=2015000224

Bifogar min egen SMS-konversation med Said, han ringde många gånger innan han SMS-ade vad han ville.

Larsjonasson
0

Anledningen till att jag ringde honom var att jag skulle visa hans SMS och råkade trycka fel på min nya telefon.  Tryckte på lägg på så fort jag kunde men det hann uppenbarligen ändå ringa hos honom.

[Jimmy.L]
1

#5 Vad är orsaken till att Said inte är nöjd med ditt protokoll?

Larsjonasson
3

Läs det så förstår du. 

Ett längre citat:

Egentligen anser jag inte att detta årsmöte är behörigen utlyst, men vi måste ha det ändå för att styrelsearbetet skall fungera. Enligt stadgarna skall “Tid för årsmötet skall meddelas samtliga medlemmar senast fyra veckor före mötet.”. Detta har skett i form av en liten annons i TTELA. Beslutet att sätta ut den har inte skett av en beslutsmässig styrelse. Troligen har många medlemmar missat den vilket jag grundar på att många motioner till årsmötet inte har kommit i tid.  Det kan inte komma som en överraskning att styrelsen måste ha ett möte för att skriva en årsmöteskallelse. Jag anser att det är dåligt ledarskap att bestämma ett styrelsemöte om tre dagar trots att man vet att sex av åtta aktiva ledamöter är upptagna med annat eller befinner sig utomlands. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Den 10 februari 2015 22:06 skrev Said Abdu Hade igår besök av Erik Rosén på kontoret, vi diskuterade och kom fram till att vi bör träffas innan vi skickar ut kallelsen till årsmöte för att få med ett yttrande om inkomna motioner(många ville inte ta det per capsulam). Kallelsen med bilagor skall skickas två veckor innan årsmötet och behöver skickas under helgen. Vi beslutade därför att träffas på fredag den 13/2 på sedvanlig plats, Högskolan Väst, klockan 16:00. Väl mött, ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 11 feb 2015 kl. 22:05 skrev Lars Jonasson Hej! Kan vi inte träffas kl 18 som vi alltid gör annars? Varken Eva eller jag kan komma vid 16 och vi behöver vara fem personer för att ett styrelsemöte skall bli beslutsmässigt. I och med att Gunilla och Roger jobbar och Erik Rosén är i Danmark så räcker det inte till annars. Hälsningar Lars ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Den 11 februari 2015 22:07 skrev Albin Davidsson Jag börjar jobba kl 17 så kan endast medverka mellan 16-16:50! Med vänlig hälsning, Albin -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

Lägg märke till att fredag den 13 i praktiken är sista möjliga datum för styrelsemöte, lördagen behövs för att finjustera texten och fylla kuvert, på söndagen går posten vid 13.00. Senare än så och medlemmarna får inte kallelserna två veckor före årsmöte = ej behörigen utlyst. Det som naturligtvis händer är att folk inte kan komma på styrelsemötet med så kort varsel och att det därför inte blir beslutsmässigt. Said blir arg på oss för att vi ”sabbat” hans möte men en person med mindre kontrollbehov hade förmodligen löst problemet genom att vi i Trollhättan träffats när det passar oss under veckan och så får han i Stockholm vara med på telefon.

Said uppmanar att inte besvara mina mail

Det som händer före ovanstående möte är att Roger och jag trodde vi skulle komma loss men så fick vi en inkallelseorder. När jag undrar vad som hänt medan vi varit borta skickar Said mail till folk att de inte ska svara mig. Reaktionen blir naturligtvis den motsatta dvs att folk tar illa vid sig och visar mig mailet. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 17 feb 2015 kl. 13:47 skrev Lars Jonasson Ja, som ni nog har hört blev ju Roger och jag inkallade för att leta efter den försvunne 94-åringen. Jag var med på lördagen också och då hittade vi honom död. 

http://www.expressen.se/gt/forsvunnen-94-aring-hittades-dod-i-dag/

Igår fick jag årsmöteskallelsen i brevlådan, därför undrar jag vilka ni var som skrev kallelsen? Och när träffades ni egentligen? Skulle vilja ha ett styrelseprotokoll på detta. Hälsningar Lars ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Den 17 februari 2015 13:55 skrev Albin Davidsson Vi var inte i majoritet för att ha ett beslutsfattande styrelsemöte i fredags. Vi hade en vanlig diskussion oss styrelsemedlemmar mellan. De som medverkade var, jag, Said, Barbro och Gunilla! Diskuterade mest motionssvar då vi behövde fatta dessa beslut senare per capsulam. Med vänlig hälsning, ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Den 17 februari 2015 14:14 skrev Said Abdu Provocerande och magstarkt av person som inte kunde lämna ett eget yttrande mejlledes om motionerna, utan krävde ett möte, men inte dök upp, som dessutom, vet att kallelsen måste ut två veckor innan årsmötet(vilket var anledningen att vi skulle ha styrelsemöte på fredag och inte måndag). Som sagt, Provocerande! Föreslår att vi lämnar mejlet obesvarat med anledning av sandlådenivån.

[Jimmy.L]
0

Låter ju väldigt märkligt.