Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 986 ggr
[sanna70]
0

Polisen JO-anmäls

"Ärendet har anmälts till Justitieombudsmannen, JO, och Anneli Manelli säger att man från polisens sida välkomnar en granskning."

Varnamonyheter.se/artikel§/128130/v-ledamot-vill-forbjuda-sd

"Vi har varit vid Coop ett par gånger i veckan för att förvissa om att inga barn finns där, och det har det inte varit, säger förvaltningschfen Anette Lindberg Mohlin.

Hon säger vidare att EU-migranterna fått erbjudande om ekonomiskt stöd för hemresan.

– Men ingen har velat ha det. De vill inte tillbaka hem."

http://www.hd.se/lokalt/landskrona/2015/03/30/tiggarnas-lager-revs/

VildaVittra
2

Vad har länken till artikeln om Sd-förbud med saken att göra? 

Är kärleken på väg att kallna? Det kan man verkligen fråga sig och lösningen måste ju komma från de som inser vart de är på väg i sina hjärtan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[sanna70]
2

Det blev galet när jag skulle kopiera länken, vet inte varifrån det om SD kom för det hade absolut inget med saken att göra. 

Personligen skulle jag inte uppskatta om jag åker iväg och kommer hem bara för att se att det flyttat in personer i mitt hem.  Det borde varit en självklarhet av polisen att hysa iväg dem som gör inbrott i ens hem på det viset.

[Carpinus]
1

#0 Inom parentes finns mer att läsa om Landskronaärendet  i en tidigare tråd.

Martin
1

#2 Kanske en självklarhet för dig, men mest så att du får klarhet i självklarheter så kan inte poliser "hysa iväg de som gör inbrott".

Att någon gör inbrott är såklart inget skäl för avhysning och polisen som myndighet får inte avhysa folk. De kan ge biträde till andra myndigheter, t.ex. Kronofogden som har som arbetsuppgift att avhysa folk om det begärs och efter en prövning finns fog för det. Men inte vanemässigt och de flesta avhysningar görs utan polis.

mvh Martin

[sanna70]
2

Så, om jag har förstått det rätt så kan vem som helst när som helst bryta sig in i någons hem och göra sig hemmastad under förutsättningen att ingen är hemma under "inflyttningen" och dem har alltså lagen på sin sida?

Martin
0

#5 Nej. Det är inte rätt. Men det framkommer ingenstans att det nya boendet är ett boende där de flyttat in utan tillåtelse.

Och vad gäller det som revs, var det skjul de själva byggt, dvs ingen annans boende.

mvh Martin