Batra tror på DÖ, trots intern kritik
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20746468.ab
"Moderaterna presenterade i dag sin vårbudget - där fokus ligger på jobb och tillväxt.
Men den interna kritiken mot decemberöverenskommelsen fortsätter att gäcka partiledaren Anna Kinberg Batra.
– Jag känner ett brett stöd för överenskommelsen i partiet, säger hon."
/…/
"Hur vet du att du har stöd för detta?– Det känner man när man träffar sina kollegor. Både här i riksdagsgruppen och runt om i landet när man reser."
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Tveksam till att hon har rätt, hoppas inte det. Möjligtvis går DÖ igenom på marginalen. Men det kommer bara hålla fram tills nästa budgetomröstning. Efter regering-Löfven saboterat landet fullständigt och de moderater/alliansianer som hållit fast vid DÖ insett vad den och deras röst faktiskt innebar tror jag vi kan vinka hejdå till DÖ och förhoppningsvis regeringen också. Nyval 2016.
Hur snyggt AKB än lägger fram det, innebär DÖ att man möjliggör Socialdemokratisk politik, dvs man är ett stödparti. Att påstå något annat är att idiotförklara hela sin väljarkår.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Jag är mycket tveksam om DÖ kommer hålla så länge till det börjar spricka överallt och tejpen börjar ta slut för att hålla ihop den.
Skånemoderaterna, som har mullrat en del om DÖ, ställde till sist in sig i ledet, kanske till en del beroende på vädjan från partisekreteraren innan voteringen. TT skriver: "Moderaternas länsförbund i Skåne följer partilinjen gällande decemberöverenskommelsen (DÖ). Därmed minskar pressen något på nya partiledaren Anna Kinberg Batra. Även Moderaterna i Jämtland valde på lördagen att följa partilinjen.
Bakgrunden är att det på sistone inom en rad länsförbund har framförts förslag om att DÖ ska rivas upp och att den linjen ska drivas på Moderaternas partistämma i höst."