Snälla, skriv på!
Om ni som jag älskar djur, speciellt grisar, så skriv på.
Dom ska inte behöva ha det värre än dom redan har det. 😭
Har skrivit på!
👍 🌺
Nu utesluter ju inte spaltgolv användandet av halm som bökmaterial, så som vanligt har djurens rätt startat listor om ämnen de inte har någon som helst koll på. Det börjar bli ganska så pinsamt för dom, speciellt som de försöker slå i folk att de är kunniga.
Och fortfarande är det konsumenten om sitter med makten, köp ekologiskt kött producerat i Sverige. Gör ni det så kommer pendeln att svänga, för nu kämpar bönderna med lönsamheten för att snål-Svensson köper billigt danskt kött.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag äter inte kött. Och det är ju faktiskt så här, enligt mig då som vanligt.
Dom flesta skiter högaktningsfullt i djuren, om det inte är deras egna lilla husdjur, katt eller hund, för det mesta.
Folk blundar, dom vill inte se eller känna, för då måste dom kanske ta det jobbiga beslutet att ändra på sina matvanor. OBS! Det gäller inte alla, men väldigt många.
Jag vet, för jag känner mycket människor, jag har FB där jag lägger upp mycket om detta med djur och alla vidrigheter vi utsätter dom för och det är inte många som bryr sig.
Vad är det du har emot Djurens Rätt förresten?
"Vad är det du har emot Djurens Rätt förresten?"
Deras okunskap. Och hur de förstör djurskyddsfrågor genom att sprida missvisande information. De blandar exempelvis ihop promille och procent och vägrar att ändra då det låter mer med 7 % än 7 promille.
Skulle djurens rätt vilja göra något bra, så skulle de kunna verka för att det blir förbjudet att importera torrfoder till köttätande sällskapsdjur. Men nej, sådana praktiska genomförbara saker kan de ju inte befatta sig med, det är ju mycket roligare att slåss mot väderkvarnar.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nä ok, men nu ville jag inte att den här tråden också skulle bli nån tjafs-tråd, utan enbart att folk skulle skriva på för grisarnas skull!
Om du inte vill det, så slipper du, men du hade inte ens behövs kommentera.
Blir så ledsen när du gör så här.
#6 När jag gör vad? 🤔Berättar sanningen så folk får ta pålästa beslut?
Tjafsar? Jag misstog ditt svar för att du ville diskutera när du ställde frågor till mig. Ställ inte frågor om du inte vill ha svar, mycket enklare än att jag ska telepatiskt läsa vad som försiggår i ditt huvud.
Varför styr du alltid trådar till att handla om mig??
Varför jag styr alla trådar till att handla om dig?!
Kan ju bero på att du alltid ska kritisera, ifrågasätta (i och för sig inte fel), vrida och vända på allt?!
Jag lägger in en tråd som handlar om misshandeln av grisar, som är så fruktansvärd över huvud taget och vill att folk ska säga ifrån och du börjar ifrågasätta Djurens rätt.
OK, du är i din fulla rätt, men snälla, starta en egen tråd om det då.
För det var inte det tråden handlade om, utan dessa stackars djur.
#8"Varför jag styr alla trådar till att handla om dig?!"
Ja, alla vi har diskuterat i med varandra.
"Kan ju bero på att du alltid ska kritisera, ifrågasätta (i och för sig inte fel), vrida och vända på allt?!"
Menar du verkligen på att man på politik i fokus enbart ska svälja "sanningar" med hull och hår? Och faktiskt så har du fel, jag skriver massor med positiva inlägg, det är bara när det står något helt i ett inlägg galet som jag rättar.
"För det var inte det tråden handlade om, utan dessa stackars djur."
Fast spaltgolv ger ju inte "stackars djur" per automatik. Ska folk inte veta vad det är dom skriver på?
"OK, du är i din fulla rätt, men snälla, starta en egen tråd om det då."
Jag ska alltså starta en ny tråd med svar på frågor du ställer till mig i den här tråden? Blir inte det väldigt förvirrande för alla parter?
Har skrivit på.
#8 och #9 Det där får ni nog reda ut i PM till varandra i stället.
#11 Jo egentligen, men jag orkar inte tjafsa om precis allt med denna person.
Det enda jag ville var att folk skulle skriva på för djurens skull.
Så vill Vildavittra fortsätta får h*n skicka PM, men jag tänker inte fortsätta detta tjafs.
Håller helt med VildaVittra. Den behandling en del djur utsätts för är hemsk och behöver stoppas. Men att som Djurens rätt ofta gör sprida felaktig information är inte rätt tillvägagångssätt. Felaktig information bör alltid pekas ut, oavsett ämne.
#13 Men kan ni inte starta en egen tråd om ni nu tycker så?
Så kan väl jag och dom som vill, få skriva på här.
Det är väl inte för mycket begärt, eller?
#13 "Felaktig information bör alltid pekas ut, oavsett ämne. "
Håller helt med, för djurens skull är detta jätteviktigt så folk får veta att de skriver på något som faktiskt kan göra det sämre för de djur de vill rädda. Spaltgolv kan ge drägligare livsmiljö för djuren, idag står ju många grisar i sitt eget träck upp till knäna i Europa på betongplattor. Är det verkligen det djurens rätt vill att det ska fortgå?
Varför skulle vi starta en egen tråd? Informationen Djurens rätt ger visar tydligt på okunskap i sakfrågan vilket #15 visar. Självklart skall detta påtalas så att de som inte kan avgöra huruvida det Djurens rätt hävdar är korrekt eller inte skriver på i tron om att det främjar grisarnas tillvaro.