Politik iFokus

Politik

Etikettutrikespolitik
Läst 856 ggr
[Carpinus]
2015-05-23 11:05
5

Putins "nyttiga idioter"?

"I Vänsterpartiet och Miljöpartiet har Putin sina nyttiga idioter. Jonas Sjöstedt protesterar mot att Sverige deltar i den Natoledda marinövningen Baltops 2015 och att amerikanska B 52-plan tillåts öva minfällning på svenskt territorium. Men samtidigt som Sjöstedt levererade sin kritik tog två ryska bombplan av modell T 22 M Backfire kurs mot Ölands södra udde. Denna gång – till skillnad från påsken 2013 när Natoflyg fick hjälpa oss – fungerade dock den svenska incidentberedskapen. Nu lyfte Gripen-planen och kunde markera mot den ryska provokationen. Detta var en högst olycklig tajmning för Sjöstedts del. Faran med V:s undfallenhet mot Ryssland kan knappast tydliggöras bättre: Sverige ska alltså inte öva tillsammans med andra nationer för att bättre kunna skydda vårt territorium, vilket gör det lättare för Ryssland att aggressivt utmana svenskt luftrum och öva anfall mot vårt land. Vänsterns naivitet saknar gränser, samtidigt som Putin struntar i våra gränser."---

Ledare, Expressen

Zepp
2015-05-23 12:04
0

Jaa.. så kan man ju se det, det är fortfarande  Alliansens+ SDs partikollegor som styr Ryssland!

Vet inte hur det står still med tankeverksamheten vad gäller Expressens ledarskribenter?

Vad jag däremot förväntar mig mer är det ständiga avståndstagandet från Allianspartierna samt SD från deras partikollegor i Ryssland!

Det lyser med sin frånvaro !

Kanske kan det bero på i bästa fall att de inte vill förknippas med sin partikollega Putin?

Oså..Vs före detta partikollegor sitter i opposition.. och jag är tveksam till om det finns några Gröna representerade överhuvudtaget i Duman?

Kan det eventuellt handla om att man inte vill erkänna den slippery way som ett ökat nationalist/etniskt/populistiskt scenario lätt leder till!

Jag förvånar mig varje dag varför inte Alliance-partierna och SD tar mer avstånd från sådana ideologiska avarter?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.