En fem meter stor chockrosa flygande gris är på flykt från Hisingen, och HSB utlovar hittelön för den som kan lämna upplysningar. (Om man fått se den en söndag morgon är det nog risk för att man skruvat på korken för gott…) 😃
#1 Haha. 🐖
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fick bli spagetti med köttfärssås idag till middag.
#3 Låter inte så pjåkigt! Själv åt jag lite småvarma rester från gårdagens vårtallrik. Dög även idag.
Fiskgratäng för 700 kr inget jag skulle betala för
Apropå diskussionen om "manspread" vill jag påpeka att även män kan ställas inför detta problem.
Medan en brittisk expert varnar för att ryssarna kan stå på Gotland inom två år så har Norge i det fördolda och med hjälp av Facebook snott hela ön, och förvånade gutar kan nu se sig tillhöra Hedmark fylke nära Oslo. Det är dock ingen kupp utan snarare än bugg, konstaterar hela Gotland lättat.
Säsongens första åskväder mullrar just nu i närheten av Göteborg. Visserligen på avstånd ännu så länge, men det ser tjockt ut utåt havet…
Regn här just nu, börjar på nya jobbet på måndag skönt att ha betydligt närmare till jobbet så man kan cykla dit och en fast arbetsplats. Från byggnadsställningar till väderskydd och mobila läktare jobbar man med nu.
Dags för uppryckning! Politik i Fokus har inte något inlägg med bland de trehundra rubriker som dragit mest besök under april…😕
Kanske läge att leta upp något riktigt smaskigt ämne? 😈
#11 Vi har en aktivitet på 2722 vilket gör oss väldigt aktiv sajt så mest lästa inlägg är inte allt.
#12 Gôtt!🙂
Dubbelrymning fångad på video.
#15 Det såg inte ut som någon utmaning.
#11 Mitt klipp på Youtube har sätts av ca 85.000
#17 Imponerande!
#17 verkar vara rena krigszonen.
Ser att Naomi Abramowicz gör ett fem veckors gästspel på SvD:s ledarsida efter en tid på GP. Tycker att hon är en skarpsinnig kommentator, och välkomstintervjun med henne ur vilken jag saxar slutet lovar mera.
"Hur tycker du att den svenska samhällsdebatten mår för tillfället?
– Den har definitivt mått bättre. Debatten präglas allt för ofta av rädsla och feghet. Och sällan har det varit så populärt att vara ett offer. Den som är mest kränkt vinner, dessvärre.
Vad vill du tillföra densamma?
– Jävlaranamma, humor och inte minst ser jag fram emot att dra ner byxorna på de som anser sig ha monopol på sanningen."
(Hittade ingen lämplig tråd för det här ämnet, så jag lade inlägget här.)
#17 Det kastades lite smällare och bengaler och gjordes lite rusningar ser värre ut än vad det var.
Tänk så fel Astrid Lindgren hade på nyårsaftonen 1945 när hon i sin krigsdagbok skrev ”Min ’litterära’ bana har gått uppåt under året och kommer säkerligen att dala i fortsättningen.”
Boken har f.ö. fått lysande recensioner både i Sverige och Norge, och den verkar fylla något slags uppdämt behov av vardagsskildringar från andra världskriget.
#23 Bäst jag kollar med min frisör vad som gäller! Fast jag är flintis, så det finns väl inte så många alternativ att välja på… 😃
#24 Jag rakar skallen så jag tror heller inte jag är i riskzonen 😉.
Mina slöjdalster väckte inte lika stor entusiasm som den här killens. Jag förstår inte vad det var för fel på smörknivar?
"Svenska folket svek Laila" rubrik på Aftonbladet idag efter att en kändis (vad är hon känd för egentligen?) åkt ur en allstar-tävling i sällskapsdans på TV4. Proportioner?
#27 Jag ser inte ens det programet.
#28 Nej, samma här! Svenska folket minus två så långt alltså…😃
Knappt har man hunnit börja undra när sommaren skall komma förrän det börjar varnas för att den kommande vintern skall bli sträng. Följande kan läsas i Sydsvenskan: "Njut av den begynnande sommaren. För nu varnar meteorologer för att vintern blir ovanligt kall.Ett allt snabbare smältande istäcke på Arktis i kombination med en värmande El Niño i Stilla havet kan ge Europa isande nordpolsluft i vinter." 😮
#31 Denna vinter som var lovade man en sträng vinter med mycket snö det blev inte som dom sa så jag litar inte på dessa långtidsprognoser.
#32 Nej, och för min del ännu mindre på det sätt tidningarna använder dem! När man skriver "då skall du ta semester", "så blir resten av sommaren" och "bered dig på vargavinter" brukar det ofta vara torka - nyhetstorka…
Däremot så är väl "El Niño" en etablerad väderstökare numera.
Långledig nu 4 dagar men vädret bjuder inte på någon sol eller värme.
#35 Tur att de finns här också! 🙂
I helgen väntas det bli knôkat i Göteborg, med hundratusentals människor på benen för att beskåda och delta i olika aktiviteter. Bäst att hålla sig hemmavid…
#36 Nej, jag nöjer mig med att kolla in löparna på TV- Fast korvettbesöket hade man kunnat tänka sig en dag med normala kommunikationer i stan…
Jo det blir kaos jag undviker Stockholm maraton och Stockholm helt man kommer inte fram någonstans.
#40 Ser gott ut och grattis. Här har vädret spökat drog till Taxinge slott idag kom några regndroppar halvvägs men slutade. När vi satt och fikade sa vi hur tur att det inte regnade det fick vi äta upp, det öste ner när vi skulle där ifrån vi fick vänta ca 15 min medans det värsta regnet skulle sluta. Regn fram vi kom fram till huvudvägen från Taxinge då kom solen fram 😕 sen regn och sol hela vägen mot Nykvarn innan det blev uppehåll.
Visst ja vi hade även ett "eget" lopp med 4 cyklister som cyklade om oss i backar men i uppförsbackar mot Taxinge drog vi om. Vi vann med 8 min ca. 🎂 Tårtan smakade som vanligt utmärkt.
Oavlönad trädgårdsarbetare rymde. Återförd av polis.
#42 😃 Den sökte nog nytt jobb.
Ingen större aktivitet på iFokus någonstans tycks det. Är det sommarstiltjen som börjar infinna sig?
Här hos mig är det dock inget sommarväder för dagen - ett kylslaget regn faller utanför fönstret. Fast värmen skall ju vara på gång, påstås det, men vi ombeds härda ut någon vecka till. Tja, har vi något val?