Politik iFokus

Politik

Etikett15-politiska-partier
Läst 596 ggr
[sanna70]
0

Lite magstark. .

Men så är det med sanningen ibland. . Nästan så man storknar när man hör vad som sker . . 

https://www.youtube.com/watch?v=Kh973kTJRtU

Kyllan56
0

Inget nytt under solen! Om det är socialdemokrater eller Alliansen, så gör de precis samma sak. Kritiserar saker som de själva gjort, när de sitter i opposition! Så jag tycker denna video är rätt meningslös och säger mig inget som redan inte är sagt från båda håll. 

Det man ska kritisera S och MP för att de ska regera till varje pris, även om det innebär att inget de lovat går att genomföra.  Det skulle blivit omval! Men makt berusar.

Det som är mycket uttalat idag är att jag och många med mig litar inte ett dugg på vad någon politiker i de högre skikten säger. Man väljer det - som man tror - är minst dåligt.

Vi lever i ett samhälle där demokratin är så urvattnad så att det i mångt och mycket inte är någon demokrati längre. Folkväldets tid är förbi!

Istället för att kritisera det ena eller andra blocket, så skulle fokus läggas på strukturella strukturer inom den politiska makten. När vi inte gör det spelar vi politikerna i händerna och de får fortsätta styra och ställa - utan att egentligen lyssna på vad vi medborgare tycker - och ingenting förändras. Oavsett vilket block som sitter vid makten.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[sanna70]
0

Jo,men visst är det som du säger. Problemet ligger i att alla har inte insett detta faktum och därför pendlar vår regering mellan Rött och Blått och det med stöd av småpartier. Läget börjar bli kritiskt och nu försöker dem krampaktigt hålla sig kvar vid makten och använder alla medel som finns. 

Vad dem i stället borde göra är att lyssna på sina medborgare men trots undersökningar och tydlig statistik så föredrar dem att leka struts. 

Medans hela den cirkusen pågår så drabbas landets kommuner allt hårdare och den misslyckade politiken kan vi se spår av dagligen.

kamera0710
0

Noterar efter en minut att han inte verkar kunna skilja på väljarnas och partimedlemmarnas åsikter om invandring. Hur siffran ser ut bland de sistnämnda sägs inget, märkligt (eller tragikomiskt) nog. Den som vill se minskad invandring kanske får välja ett annat parti? 

Det bästa kanske varit om mänskligheten aldrig lämnat sitt afrikanska urhem. Men tjommen i filmen skulle ju kunna sona sina utvandrade förfäders synder genom att återvända dit.