Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 997 ggr
[Jimmy.L]
1

Programledare kallade flyktingar för kebabtekniker

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En programledare för en nyhetssändning i SVT Sörmland kallade flyktingar för kebabtekniker. Inslaget gick inte ut i sändning men har fått stor spridning på nätet. ”Det stämmer inte alls med den värderingsgrund som SVT har”, säger programchef för regionala nyheter och minoriteter på SVT.

DN

Kyllan56
1

Problemet är väl att den politiska korrekta värdegrund SVT eller andra företag har inte alltid överensstämmer med medarbetarnas. Det blev vi inte mist uppmärksammade på vid valstugorna för flera år sedan. Vissa politikerna sa en sak med kameran på och en annan när de inte visste de var filmade.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

*~HamsterHamster~*
7

… Förlåt, men jag tyckte faktiskt att videon är oerhört kul…

Och han pratar inte särskilt dåligt över flyktingar, att man uttrycker sig så att andra tar upp det konstigt, händer väldigt ofta tyvärr… Han gör sig till, om ingen sett det skulle ju såklart ingen reagera.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Emo
1

Om någon listar innevånare i Svedala som läkare, ingenjörer och golvkosmetologer skulle det också vålla ett ramaskri för att städare kallas golvkosmetologer? Jag bara undrar eller är det så att ingen invandrare till Sverige har en ickeakademisk utbildning? Åtminstone om man ska uttrycka det PK?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Candela
4

Herregud. Huuumor människor! Varför ska allt klassas som rasistiskt/sexistiskt/diskriminerande?😟

Kyllan56
0

#4 Det är SVT:s programchef du får rikta den kommentaren till, det är han som pratar om att det inte är förenligt med SVT:s värdegrund. Jag kommenterar det han sa och inget annat.

Candela
2

#5 Syftade inte specifikt på dig, utan på folk i allmänhet. Han hade inte behövt förklara sig om det inte var för att hela samhället är så PK..

Kyllan56
1

#5 Det håller jag med dig om! 

Det är så tragikomiskt att hälften hade räckt! Folk vrider nästan tungan ur led för att inte säga något som kan missuppfattas, som rasistiskt.