Dåligt stöd för regeringens vargkommitté
_"En rad tunga organisationer nobbar regeringens vargkommitté.
Nya utredningar i frågan skulle bara innebära att man tog ett steg bakåt, anser de.
– Det här är ett blytungt underkännande och en tydlig signal om hur upprörande det är att regeringen försöker riva upp redan gjort arbete och börja om, säger riksdagsledamoten och tidigare landsbygdsministern Eskil Erlandsson (C)."---
"Eskil Erlandsson (C) kallar organisationernas beslut för ett blytungt underkännande av regeringens arbete.
– Jag har full förståelse för att man väljer att avstå från regeringens vargkommitté, eftersom det inte finns någon ny forskning eller fakta som förändrar läget. Det är inte seriöst hanterat av regeringen, säger han i ett pressmeddelande.
– För mig är det tydligt Socialdemokraterna helt dansar efter Miljöpartiets pipa. Hanteringen har varit dålig från början till slut."---_
Eskil Erlandsson anar (v)argan list bakom regeringens beslut att bilda en permanent vargkommitté. Det var ju för övrigt Erlandsson som anmälde Åsa Romson till KU för ministerstyre för ett uttalande om licensjakt på varg, och det blev också ett av de tre fall som Romson prickades för av KU.
Eskil Erlandsson tål jag inte! Han vill ha 0-vision på varg.
#1 Jag ingår heller inte i hans fanklubb! Fast dessvärre verkar han ha rätt i att den formella hanteringen av ärendet kunde ha skötts bättre av regeringen. Vill man ha med vargkritiker i sin kommitté så går det nog inte att bara riva det som redan utretts och därefter bjuda in med armbågen. (Anser jag, och jag ser mig ändå som vargvän…)

Vargar skall vi ha och värna om.. dock inte där jag bor!🤪
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.