Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1495 ggr
CarlS
0

Nu blir Jesus rondellhund

Läst i Aftonbladet:

Nu blir Jesus rondellhund

Först kom en hund föreställandes protefen Muhammed. Nu kommer nästa religiösa rondellhund: en vitmålad Jesushund.

Nu har även Skånes Fagerhult utanför Örkelljunga försetts med rondellhund i sin enda rondell.

Konstnären Stig Ramsing har döpt den till "Jesus, den kåta rondellhunden". Den är vitmålad och har ett stort könsorgan.

Kommentar från CarlS:

Till skillnad från skaparen av Muhammeds rondellhund behöver Stig knappast känna fruktan för mordhot utan kan lugnt sätta sig tillrätta och njuta av sitt "Livsverk"?

Sedan förtäljer ju inte historien om det verkligen är Jesus Kristus Guds son som han skymfar eller om det bara är en vanlig byracka som lystrar till namnet Jesus?
Sedan tror jag ju inte själv att en konstgjord rondellhund kan vara kåt men i Stigs sjuka fantasier är det rätt troligt..

Här hemma i byn dyker det också upp en och en annan rondellhund emellanåt tillverkad av överförfriskade festprissar eller andra lustigkurrar. Men de skymfar ingen utan deras rondellhundar ses bara  som ett roligt och käckt inslag i den grå vardagen.

Stig´s rondellhund lär inte ge samma effekt utan har säkert ett mer sårande inslag på alla troende kristna. Men det är väl det han vill eller…?

zzTCM
0

Det är otroligt vad dessa "kändiskåta" konstnärer gör. De vill inget annat än att bli kända till vilket pris som helst. Men Carl? visst kan väl även han komma att utsättas för mordhot? Men kanske inte i samma omfattning, eftersom det inte är förbjudet att avbilda Jesus.

Tror inte heller att en rondellhund kan vara kåt. Var får de allt sjukt ifrån dessa konstnärer. De kan vara otroligt flummiga….

CarlS
0

Det är väl ett sätt att väcka uppmärksamhet för att därigenom bli "kända" och tjäna pengar på eländet…

Själv har jag inget alls till övers för sådana "Konstnärer" Finner de bara osmakliga och löjliga.

//CarlS

WiktZac
0

”Den som har ett mer luttrat öga kan samtidigt hävda att konsten håller på att urvattnas och att den allt som oftast nedfaller i spektakulär gestik som i sig väcker frågor om enskilda konstnärers personliga moral och omdöme” skrev Mårten Castenfors.

Stämmer ganska bra tycker jag.

//Zac

zeretki
0

Jag tycker detta är lika löjligt som en MOhammed-hund. Varför såra människors tro?

Vad jag undrar över, kan dom kristna som blir sårade nu förstå hur muslimer känner sig? Det är ju samma situation.

CarlS
0

Jovisst förstår vi dem. Och alla andra som blir utsatta för enskilda konstnärers kränkande artisteri…

//CarlS

zeretki
0

#5  Medkänsla är en bra egenskap. :)

deia
0

I like this clip about Jesus. it's really funny:

http://www.youtube.com/watch?v=3KiAvmzcZbg

Mandrakonian
0

sjukt video, kul..NOT!

deia
0

Really, it's disgusting… but it's funny that the most we do is to speak against the video, we don't claim for any kind of violence against the person who had this crazy idea, it's that I like.