Troll på sajten
Just nu finns det ett troll här på sajten som inte begriper eller vill förstå att anmälningsknappen är till för anmäla inlägg som bryter mot sajtens regler. Får jag reda på vem som anmält över 20 inlägg kommer jag rapportera denna till iFokus-killarna så denna blir avstängd för gott från hela iFokus!
Så tråkigt med sådana människor och vilket omoget beteende!
Jag förstår inte heller det där. Är det bara för att jäklas som någon/några gör så där? 😡
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Äntligen! Jag förstår mig inte på de där som håller på och okynnesanmäler.
Går det inte se vilka IP-nummer som trycker, om man går in och kollar i databaserna? Sedan blocka det IP-numret. Nu menar jag såklart för IFokus-personal, inte för dig Jimmy.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#4 Det tror jag tyvärr inte, nu har jag höjt antal anmälningar som krävs för att ett inlägg ska tas bort. Förhoppningsvis blir det bättre nu så vi slipper troll som anmäler inlägg som denna inte gillar.
#4 då dom flest har dynamiskt ip i sverige så hjälper inte ip blockning då man generellt sett bara behöver starta om sin router för att få ett nytt ip.
så tyvärr är okynnes anmälningar nått vi värdar och Medarbetare får stå ut med tills folk lär sig att den knappen ej skall användas för att man ogillar det som står
# 5 Det skulle fler sajter här på iFokus behöva Jimmy.L.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#7 Jag vet inte hur det ser ut på andra sajter, dom jag driver har bara denna sajt varit problem med folk som anmäler inlägg dom inte gillar. Jag fick nog när jag loggade in och hade 25 stycken PM om bortröstade inlägg som inte bröt mot reglerna. Det tar bara en massa tid att hålla på och läsa igenom dom och lägga tillbaka det istället för att kunna hitta intressanta artiklar och posta dom.
#7 tyvärr är höjning av röst värdet bara som ett plåster på ett amputerat ben det kan hjälpa tillfälligt men förr eller senare så blir resultatet det samma.
men hoppas Jimmy.L. ska slippa det problemet dock
fast kan ha varit att jag varit medis på ställen med för stora grupperingar som bråkar med att missbruka anmälnings systemet.
#8 förstår dig fullt ut att du fick nog med grupperingen pm i inkorgen är ett gissel man gärna skulle slippa då anmälnings systemet i övrigt är en bra hjälp för att få bort inlägg som faktiskt bryter mot reglerna. synd bara att man inte kan konvertera gisslet till ett strids gissel o bonka i hövvet på dom som okynnes anmäler lite så dom slutar med dumheterna 😉
#9 Ja anmälningssystemet i sig är bra, det är när vissa inte gillar ett inlägg som problemet uppstår vilket förekommer på vissa sajter.
#10 Ja det är ju dumt att ni värdar inte kan se vem/vilka som anmäler, just när det är bara okynnestryckningar.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Om det då är så att de är anonyma vaför då inte bara lägga in funktionen att ni kan se det. Jag tycker att trycka på anmälningsknappen är ett inlägg i sig, och inte bara något administrativt. Så jag skulle vilja se det som ett inlägg avsett för värdarna, och att det måste till en motivation till varför man anmäler, kanske borde t o m behöva säga exakt vad det är i forumreglerna eller lagar som de tycker ett inlägg bryter emot. Sedan borde värdarna ha standardsvar och inte behöva gå i polemik.
Kanske behövs "Catcha" funktion också så att det inte går att automatisera…
#6 Nja, inte riktigt så det fungerar. Det dynamiska IP:t du pratar om, som tilldelas på routern är bara för ditt hemnätverk. Du har alltid ett fast IP ut mot WAN:et. Ditt fasta tilldelas från din ISP, typ ComHem eller Telia eller vad man nu har.
http://mittip.se/ <- här kan du se vilket ditt IP-nummer är.
Detta IP borde göra ett avtryck i de databaser som registrerar anmälningen när det trycks på anmälningsknappen.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.