Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 708 ggr
[sanna70]
6

Danmark om Sverige. .

"Sålunda beskriver man alltså det svenska medieklimatet i den stora danska tidningen Jyllands-Posten. Man borde i Sverige i större utsträckning ta del av hur medierna i Danmark, Norge och Finland rapporterar! Och hur man där, med förskräckt bestörtning, ser på det svenska, synnerligen avvikande sättet att hantera det mesta som har med asyl, invandring och integration att göra. I medierna men också i samhället. Genom åren har jag ofta påpekat, och gör det igen:

Sverige skiljer sig starkt från andra EU-länder och svensk medierapportering skiljer sig starkt från andra EU-länders medierapportering. Det är Sverige som är annorlunda, inte resten av EU."

http://detgodasamhallet.com/2015/08/20/blott-sverige-svenska-medier-har/#more-1999

FiaHe
8

Är det nu det är rätt tillfälle att skriva att man skäms att förknippas med Sveriges styrande? :-D

©®2015

[sanna70]
8

Det verkar vara viktigare att prata om rasistiska plåster än att föra seriös invandring/flyktingpolitik. .Effekterna av det märks överallt i samhället.

Bagtjesen
5

#1 Ja det kan det väl vara. Jag skäms också, men det behöver inte helt eller delvis vara av samma orsaker! Invandringsproblemet är väl bara en av yttringar av inkompetens? Om det är det du menar med att du skäms att förknippas med Sveriges styrande?

Att Sverige bugar och bockar och gör som EU säger och att Sverige antagligen fick de sämsta villkoren under förhandlingarna, det så "viktiga" snuset och systemmonopolet var STOORA framgångar. Sverige har i mitt tycke antagligen världens sämsta förhandlare och förhandlingsmetoder. "Die Dumme(n) Schweden" är enligt wikipedia.se : "ett svenskt uttryck på tyska för det mindervärdeskomplex som svenskar kan drabbas av i kontakter med utlandet".

Jag minns när jag bodde i Malmö och åkte över sundet och pratade politik, t o m med vanligt folk och jag lärde känna och fick många vänner (var t o m förlovad med en). Och hur oerhört naiva de tyckte att vi svenskar var i allmänhet.