Jahadu! Varför bor du där då ? Nikkaluokta är ju känt för att ha det sämsta vädret. Jag är en norrlänning från högakusten som flyttat till skåne, för att jag fick nog av snö och drivis. Här nere i södra Sverige är vädret helt underbart. Här finns vår (15grader) sommar(25grader) höst(20grader) vinter(5grader minst -10grader) Just nu 22 grader. Tack från en fd umebo. Jag bor nu utanför Malmö
===
===
KRAM!🌺
Min morbror som var skogsarbetare i Jokkmokkstrakten största delen av sitt liv sa att: "Jag har aldrig frusit så mycket som jag gjorde när vi röjde i bokskogarna efter stormarna på 60-talet i norra Skåne. Häruppe lade vi vanligtvis inte av med timmerhuggningen förrän vid -43C."
Så #1, det är inte Norrland som är problemet som sådant, utan blåst och hög luftfuktighet, vilket jag kan verifiera efter att ha bott 10 år i Malmö.
#0 Tada - den som väntar på något gott: nu är det sommar i Tarfala! 😎
#1 vädret är underbart i Skåne? Äcklig klibbig värme, låt det bli höst så att man kan börja leva igen ( tur att det åtminstone är svalt på nätterna) =)
Multi vad?
Kraftig dimma i går Stockholms län på morgonen idag betydligt bättre även om det är kyligt på morgonen hösten är inte långt borta. Får vara glad över den lilla sommaren som varit.
Kanske sista "riktiga sommardagen" i Göteborg idag, i morgon skall det mulna på (även om värmen verka bestå ytterligare någon dag).
Det har varit konstigt väder i princip hela året, typ.