Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 711 ggr
[sanna70]
7

SD - den nya folkrörelsen

"Jag har i min opinionsbildning sedan 2010 försökt påverka mina vänner bland yrkespolitikerna för att få dem att välja en annan strategi än den man har valt. Kort och gott att man borde börja lyssna på vad folket tycker och känner. Att bara försöka imponera på en vänsterextrem journalistkår och på sina övriga politikerkollegor har bevisligen varit fel väg att gå. Jag har talat för döva öron och har t.o.m. förlorat en och annan politikervän på kuppen. Idag vet vi att jag haft rätt. En huvudlinje i yrkespolitikernas och vänsterjournalismens kampanj mot SD har varit vissa av partimedlemmarnas rötter i den s.k. nysvenska rörelsen på yttersta högerkanten. Bevisligen bryr sig ganska få väljare om den kopplingen längre. Argumentet är verkningslöst. Detta borde inte förvåna eftersom ett flertal av yrkespartierna har likna besvärande bakgrunder. Värst är givetvis V som har mycket starka rötter i kommunismen som är världshistoriens utan jämförelse blodigaste ideologi. Till yttermera visso har bevisligen många av deras politiker betydligt svårare att ta avstånd från sin bakgrund än vad Åkesson och Co har. Att V överlever trots sin vidriga historia beror givetvis på en journalistkår som inom t.ex. Public Service till 70% när vänsterextrema åsikter. Även S har högst komprometterande rötter i rashygieniska tankar liknande de som drevs av högerextremister på 30-talet. Och miljörörelsens och Mp:s tydliga historiska band till liknande strömningar har jag skrivit om tidigare."

http://antropocene.se/2015/august/sd-den-nya-folkrorelsen.html

kamera0710
1

Lars Berns polare Ian Wachtmeister, som ibland skriver inlägg på hans blogg, bildade till valet 1998 Det nya partiet. Där gick det inte ens att bli medlem, apropå folket.

kamera0710
0

Intressant också med tjatet om socialdemokraterna och rashygienen. Många tycks inte känna till att det var en bred politisk enighet om detta. Det gör inte det hela mindre avskyvärt, men många tycks tro att de borgerliga partierna var emot. Så är inte fallet. Moderaterna ville för övrigt, som enda parti, behålla möjligheten när den togs bort 1975.