Anmäl-funktionen
En fråga till "de som har hand om 'et" typ Niklas mfl:
Eftersom funktionen med att anmäla inlägg tycks missbrukas i väldigt hög grad varför inte förändra eller ta bort funktionen?
Jag kan tycka att den ska ändras så att man kan se vilka det är som hela tiden trycker på anmälknapparna.
Att ta bort funktionen är inte ett alternativ om man frågar mig för vissa gånger så är det bra att den finns ifall Medarbetare eller sajtvärdar inte är snabba nog att hinna se något som bryter mot reglerna.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Fler åsikter!
Kan hålla med dig Frost, men en förändring behövs!
Tror att funktionen som sådan inte går att välja bort eller välja om så att man kan se vilka som röstar, utan är en del av iFokus grundstruktur. Det som kan ändras är hur många röster som ska behövas för att ett inlägg faktiskt ska tas bort per automatik.
Den gränsen har Jimmy redan ändrat på och dragit upp "rejält" som han själv har skrivit. Hur hög maxnivå det går att ställa in på vet inte jag. Men kanske har han redan satt upp den på högsta nivå?
Vill man få en förändring på iFokus som helhet får man nog skriva det som ett förslag till själva grabbarna grus i så fall istället.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Har försökt göra det Tjeja! Lyfta det högre upp alltså!
#5 ok! 👍
Håller med! (Och nu blir väl det här också bortröstat, som nästan allt jag skriver nu för tiden. Någon vill tydligen få mig avstängd).
Så ja, väldigt bra om man kan se vilka som okynnes-trycker på anmäls-knappen.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
#7 Vi försvinner säkert både du och jag! 😃
Men herregud plocka bort funktionen då om det okynnes trycks så kanske folk lär sig.Det kan Frost själv avgöra ju.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tycker också det skulle vara intressant att se vem anmäler inlägg.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Det har tidigare varit på tal att ta bort möjligheten att anmäla om användaren röstar på inlägg som blir återpublicerade. Man skulle exempelvis kunna sätta en gräns på 3 återpublicerade inlägg inom vecka för att förlora anmälningsmöjligheten. På så sätt skulle man minska missbruket samt även behålla anonymiteten i systemet eftersom det indragna privilegiet enbart blir synligt för användaren.
#11 Det vore ju helt suveränt om det gick att få till den funktionen!
Många av mina inlägg i lessnar-tråden går inte att anmäla fler gånger och likadant är det med några andra. Kolla själva genom att hålla pekaren över och scrolla ner, så ser ni hur många inlägg, som inte går att anmäla.
Det minskar arbetet för Sajtvärd och medisar men tar inte bort det helt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Har med fått inlägg anmälda. Inlägg som inte bryter emot nån regel.
#14 Samma här…
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Ja, det är ett problem.
Det bästa vore om det kunde ändras på något sätt , dock så är det tyvärr inget som jag kan ändra på.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
#0: Jag har skumläst tråden. Av det jag ser är inget sånt som inte kan åtgärdas av värdarna med inställning av modereringsfunktionen. Värdar som tycker att den gör mer skada än nytta kan inaktivera den helt. Det är frivilligt att använda den.
Den värd som vill, och inte hittar informationen, kan fråga på Värdsajten så hjälper vi till.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jo, Sajtvärd kan höja röstvärdet så man ändrar på hur många anmälningar som behövs för att rösta bort inlägg på sajten.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.