Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 1288 ggr
Vanja
3

Debatt!

Debatt ikväll klockan 22 på SVT1. 

"Med anledning av flyktingkrisen gör SVT Debatt och DR:s Debatten en unik samsändning. I en tv-studio i Köpenhamn möts politiker och debattörer från Sverige och Danmark i en debatt om hur man rätt hanterar flyktingkrisen."

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

kamera0710
0

Tyvärr kommer det väl att bli väldigt mycket pratande i munnen på varandra bland deltagarna. Skulle önska att Sverker Olofsson fick leda detta program, han har disciplin i studion.

Vanja
1

Kanske, men det återstår att se. Jag ska iallafall titta =)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[helga21]
2

Håller med Danmark 🙂

[Hayabusa]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sunda åsikter från danskt håll. Personligen tycker jag att det danska TV-programmet "Debatten" är mycket bättre än den svenska motsvarigheten. Clement Kjersgaard är bra!

Lite märkligt att Danmark kritiseras så hårt av Arnstad när verkligheten ser ut så här:

"Likväl hör Danmark till de EU-länder som erbjuder bäst villkor för asylsökande, även efter de nyligen beslutade neddragningarna. Det är svårt att göra en exakt rangordning, men i Danmark får en ensamkommande vuxen högre asylbidrag än i mer populära asylländer som Tyskland, Storbritannien och Belgien."

"Sverige och Tyskland är inte heller bäst på väntetider. Här måste asylsökande vänta sju-åtta månader på att få sin ansökan prövad medan handläggningstiden i Danmark, Finland och Norge är tre-fem månader."

Hela artikel kan du läsa här:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/09/18/darfor-lockar-sverige-flyktingar/

Emo
2

Efter att ha lyssnat på detta, kan jag (och många med mig) hoppas på att spettklubben äntligen lyckas.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cragan
7

roligt att den som kalla alla andra för rasister var den som drog upp det hela med raser när dom andra pratade kulturer.  

rasist i sverige är så överanvänt och missbrukat ord så det betyder ju lite allt möjligt nu för tiden tyvärr.

[Hayabusa]
5

#6 Verkligen. Tycker inte att Arnstad bidrog något till diskussionen. Det handlade mest om att kalla allt & alla rasister. Intressant att Sjöstedt säger att han är för en reglerad invandring. Är han då också rasist?

Skrattade lite för mig själv när Sjöstedt säger typ; "…högerextremister som sa att vi kommer ha Bosnier som slåss med Serber på gatorna i Sverige. Och så blev det ju inte alls!". Nä, men har Sjöstedt hört talas om "Juggemaffian"?

[helga21]
1

Nu hörde jag att flera flyktingar tar sig till Finland då det går fortare där än vad det gör i Sverige. Fortare att få avslag på sin ansökan då förmodar jag?