Debatt!
Debatt ikväll klockan 22 på SVT1.
"Med anledning av flyktingkrisen gör SVT Debatt och DR:s Debatten en unik samsändning. I en tv-studio i Köpenhamn möts politiker och debattörer från Sverige och Danmark i en debatt om hur man rätt hanterar flyktingkrisen."
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Tyvärr kommer det väl att bli väldigt mycket pratande i munnen på varandra bland deltagarna. Skulle önska att Sverker Olofsson fick leda detta program, han har disciplin i studion.
Kanske, men det återstår att se. Jag ska iallafall titta =)
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Håller med Danmark 🙂
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sunda åsikter från danskt håll. Personligen tycker jag att det danska TV-programmet "Debatten" är mycket bättre än den svenska motsvarigheten. Clement Kjersgaard är bra!
Lite märkligt att Danmark kritiseras så hårt av Arnstad när verkligheten ser ut så här:
"Likväl hör Danmark till de EU-länder som erbjuder bäst villkor för asylsökande, även efter de nyligen beslutade neddragningarna. Det är svårt att göra en exakt rangordning, men i Danmark får en ensamkommande vuxen högre asylbidrag än i mer populära asylländer som Tyskland, Storbritannien och Belgien."
"Sverige och Tyskland är inte heller bäst på väntetider. Här måste asylsökande vänta sju-åtta månader på att få sin ansökan prövad medan handläggningstiden i Danmark, Finland och Norge är tre-fem månader."
Hela artikel kan du läsa här:
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/09/18/darfor-lockar-sverige-flyktingar/
Efter att ha lyssnat på detta, kan jag (och många med mig) hoppas på att spettklubben äntligen lyckas.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
roligt att den som kalla alla andra för rasister var den som drog upp det hela med raser när dom andra pratade kulturer.
rasist i sverige är så överanvänt och missbrukat ord så det betyder ju lite allt möjligt nu för tiden tyvärr.
#6 Verkligen. Tycker inte att Arnstad bidrog något till diskussionen. Det handlade mest om att kalla allt & alla rasister. Intressant att Sjöstedt säger att han är för en reglerad invandring. Är han då också rasist?
Skrattade lite för mig själv när Sjöstedt säger typ; "…högerextremister som sa att vi kommer ha Bosnier som slåss med Serber på gatorna i Sverige. Och så blev det ju inte alls!". Nä, men har Sjöstedt hört talas om "Juggemaffian"?
Nu hörde jag att flera flyktingar tar sig till Finland då det går fortare där än vad det gör i Sverige. Fortare att få avslag på sin ansökan då förmodar jag?