Politik iFokus

Politik

Etikettoff-topic
Läst 1265 ggr
MaxFlickan
0

Partiska röster - Källkritik

Visste inte riktigt vart jag skulle posta det här, så om nån kommer på ett bättre ställe så är det bara att säga till så lägger jag upp det där istället :)

Källkritik är väldigt viktigt, speciellt i dagens moderna samhälle där folk delar och gillar saker på sociala medier, kanske utan att kolla först varifrån det kommer eller om det överhuvudtaget stämmer.

https://www.youtube.com/watch?v=Ju7Jf6Qo6hY

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
  • Redigerat 2024-11-16 09:25 av Pyttelite
[sanna70]
6

Där kan jag hålla med dig, som tur är så har även alternativ media länkar till källor som är väldigt lätta att kolla upp. Om man tänker efter skulle man inte behöva läsa på alternativ media om våra journalister  och public service gjorde sitt jobb. Alla dessa mörkläggningar, osanningar och missvisande publiceringar har fått många att ifrågasätta demokratin i detta land.

[Hayabusa]
0

Vad är sanning, egentligen?

white lady
0

Men oavsett sant eller falskt kommer folk dela utifrån sina egna värderingar. Så tror jag.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

MaxFlickan
1

#2 Tja, kanske inte så lätt att veta alla gånger. Men man kan ju tänka sig före  , och kolla runt lite på källor,innan  man delar allt vad man läser.

#3 Så är det väl. Men det skulle ju inte skada att ta reda på fakta före…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.