Dilemma
Jag ser efter Frosts tråd att det måste krylla av sd väljare på denna sajten. Så min fråga är kan ni ge mig bra motivation till att rösta på sd 2018 ?
http://politik.ifokus.se/discussions/55faeea4ce12c436f7000338-mest-fortroende-for-vem?discussions-1
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Intressant tråd kommer det här bli.
Jättebra initiativ att starta en tråd om att människor ska komma på positiva saker med det partiet som de troligtvis röstar på :)
Istället för att hata och trycka ner partier de inte vill rösta på.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Tack,
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
SD är väl det enda parti som vill minska invandringen och anser man att den frågan är viktig finns det inget annat parti att rösta på förutom än mer extrema partier.
#3 Tja, Jonas Sjöstedt vill ha en reglerad invandring så det kan ju vara ett alternativ. Osäker på vad Sjöstedt menar konkret, men reglerad = begränsad?
#4 Övriga partier vill säkert minska invandringen men är så extremt försiktiga i sina uttalanden att man varken vet ut eller in. Precis som du beskriver.
Men med SD's samt övriga partiers ständiga klavertramp så är det ju pest eller kolera med SD, rött eller blått styre.
SD kommer jag att rösta på. Detta då de är de enda som säger sanningen om det mesta.
Jag började att rösta på dem först pga av flyktingsituationen i Sverige men började sedan läsa på mera i deras partiprogram. Dessutom så läste jag allting negativs som skrevs om dem.
Numera är jag medlem och förtroendevald och hitintills så har jag inte träffat några rasister inom paritet på de månadsmöten vi har.
Vi har haft
som talat om energipolitik.
Som har talat om jämställdhet.
http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/Hitta-ledamot/Ledamoter/Jomshof-Richard-0803753212716/
Som är partisekreterare och som talat om socialkonservatismen och som bl.a tycker att Per-Albin Hansson och Tage Erlander var bra politiker och att allting som Marx sa inte var helt fel. Han fick även frågan om hur det är att vara förtroendevald för SD. Och svarade att det är inte så dumt alls. Det finns några i Riksdagen som beter sig väldigt illa men de allra flesta är väldigt trevliga att ha att göra med och lyssnar på vad han har att säga.
Samtliga är riksdagsledamöter.
Partier är aktiva på många olika sätt. Förutom aktivister för medlemmarna så bjuds även på att vi syns ute på stan i olika sammanhang. Fester och marknader lokalt.
På regionnivå så firar vi Nationaldag tillsammans och även där har vi en gästföreläsare samt tipspromenad och så mat och fika förstås. Även till julen så firar vi det tillsammans med ett julbord.
Så har vi också Jimmie Åkesson tal som hålls i hans hemstad Sölvesborg där han även är bosatt. Det var mycket folk vill jag lova i år med det vackra vädret också. Men inga "störande element".
På det lokala planet är partiet aktivt genom att motionera och nu har de fått stöd för en motion om hur man ska bemöta terrorgrupper.
Jag har inte röstat på sd….
SD är det enda parti som står utanför den demokratifientliga DÖ som gör att en bara en minoritet av svenska folkets röster blir hörda.
SD är det enda partiet som inte är stockholmscenterat
SD är det parti som inte ser den högutbildade medelklassen som den prioriterade väljargruppen vilket gör att de kan skilja ut sig i frågor som inte attraherar de 2/3 av det svenska folket alla andra partier(utom FI) vill ha som väljare.
Om man tycker att det som står i partiprogrammet och det som de säger överensstämmer bäst med vad man själv tycker på de viktigaste punkterna så röstar man på det partiet. Inte så komplicerat. Man kommer ju aldrig att finna ett parti vars frågor stämmer till 100%, så man måste ju bestämma sig för vilka frågor som är verkligt viktiga. Jag som SDare tycker t.ex inte nödvändigtvis att abortfrågan är viktig (tror ärligt talat inte att den ändrade gränsen skulle inverka överhuvudtaget) och jag är för en legalisering av cannabis men den frågan lär ju mitt parti aldrig driva :)
Friskt kopplat är hälften brunnet!
# 6 Så du började rösta pga av flyktingsituationen i Sverige?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Ditt inlägg är som om jag hade sagt det själv :)
White lady: Bra initiativ att starta en vänligt sinnad tråd :)
Främst röstar jag på SD för att dem har väldigt bred politisk agenda och som jag ser det är SD det enda partiet som vill göra satsningar på välfärden. Jag tycker om deras förslag om satsningar på sjukvården, äldreomsorg, skolpolitik,arbetsmarknadspolitik, brottslighet. . Känns som ett parti med sunda värderingar som verkar för riktiga satsningar i stället för tomma eller svikna löften som som vi har det nu. .
# 10 Jo jag är vänlig och nyfiken.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag tycker att Jimmy Åkesson gör ett väldigt pålitligt intryck. Gång på gång tycker jag att han bevisar att han både menar och står för det han säger. Även om vi inte alltid tycker lika i sak tycker jag att det är en viktig egenskap och att han är värd all respekt för detta.
Däremot har jag inget större förtroende för övriga medlemmar av SD och personligen skulle jag nog aldrig rösta på dem.
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
#13 Vet du, det där tror jag är något som är viktigt för många sverigedemokrater, att politiker faktiskt står för vad de säger. Jag har många gånger hört att av alla politiker så är Sjöstedt den (förutom SD-representanter givetvis) som man har mest respekt för. Inte för att hans politik skulle vara ens i närheten av ens egen uppfattning eller ens för att hans argument är något bra, utan för att han verkar vara ärlig på ett sätt som de flesta andra saknar.
# 9 Nej inte flyktingsituationen i Sverige utan den förda flyktingpolitiken. Första gången var i valet 2002. Jag tyckte när Jimmie Åkesson blev partiordförande att han var alldeles för ung för detta.
Jag tror också det gått upp för SD att de kan verkligen få möjlighet att styra landet. Därför ser vi idag dessa interna konflikter. I början tog man inte den mer extrema hållningen inom SDU på allvar. Man lät de hållas och skämtade säkert bort det när sådant togs upp.
Nu märker dem att de kan få verkligt genomslag för sin politik och då börjar de ta det lite eller mycket mer på allvar och är därför villiga att gå så långt som man gör idag för att rensa ut de som potentiellt kan förstöra denna framgångssaga.
När väl SD blir ett regeringsparti, kommer media ha väldigt svårt att hitta smuts att kasta på dem.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
16 Så sd gör exakt samma som de övriga partierna blir beskyllda för att göra.
Man kan ju lixom inte tvätta bort ränderna på en zebra med yes!
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#16 "När väl SD blir ett regeringsparti, kommer media ha väldigt svårt att hitta smuts att kasta på dem."
Jag fruktar att när SD faktiskt blir etablissemanget och får makt(en) så kommer media ha hunnit krumbuktat sig runt, anpassat sig till livet utan åsiktskorridor och börjat svansa efter den nya hussen. Att de helt plötsligt skulle börja granska makten vore väl ett önsketänkande….
Fast när jag är som mest optimistiskt tänker jag att vi då kanske kunde få ett sverigedemokratiskt etablissemang, uppblandad kulturelit och en gammal-media som faktiskt förmedlar nyheter och håller efter politiker, oavsett block. Vore inte det nått att se fram emot? 😃