Politik iFokus

Politik

Etikett: invandring-och-integration
Läst 774 ggr
[Carpinus]
16

"Norge skärper kontrollerna vid gränsen"

"Norges regering har beordrat polisen att skärpa personkontrollerna i landets gränsområden på grund av det stora antalet asylsökande.

– Det är viktigt att norska myndigheter så tidigt som möjligt kan klargöra identiteten och historien hos de som kommer till landet. Detta bland annat för att förebygga olaglig invandring och bekämpa gränsöverskridande kriminalitet, säger justitieminister Anders Anundsen (Fremskrittspartiet)."---

SVT

Fillifjonkan60
13

Det borde vi också göra och det nu! Alla som kommer är inte krigsflyktingar, många passar på att komma nu.

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

FiaHe
10

Det är väntat. Är det 1-2 år sedan både Norge och Danmark varnade för detta? Det är tur att våra grannländers regeringar är vakna i alla fall. Annat än vad man kan stoltsera med våran regering. Våran regering skäms jag för fruktansvärt mycket.

©®2015

Gahella
10

Polen och Ungern också. 

Men i vår media skapas helt andra rubriker än på andra då det gäller Ungern, här får vi läsa att polis och militär sköt tårgas mot stackars flyktingar och alla blir rasande. Men i annan media där Ungern får tala till punkt säger de att dessa män inte knackade på lite vänligt utan ville bryta sig in med våld. Och när vi tittar på klippen därifrån ser man faktiskt bara män. Och självklart funderar man på om det är IS som höll på att bryta sig in där.

Och vem tar in typer som dessa om man är funtad som man ska? Men Sverige gör det, och alla ska samfällt öppna både hjärtan och sina hem för alla som vill hit. Vilken masspsykos!

FiaHe
7

Glömde ta med, eller rättare sagt så hade jag förbisett dessa länder. Ber om ursäkt. Gällande klipp så figurerar det massor utav de på nätet som media gör allt för att mörka. Detta "fenomen" år något som börjar komma fram till var mans hushåll, och det är något som gör folk förbaskade.

Titta bara på hur stockholmarna reagerade när media valt att inte skriva om kalabaliken mellan turkar och kurder på Sergels torg. Jag skulle faktiskt vilja påstå att det är medias fel att den så kallade främlingsfientligheten ökar.

©®2015

Fillifjonkan60
7

#3 Där sa du faktiskt något: Masspsykos… Ja det verkar bara vara här i Sverige som vi välkomnar IS och andra kriminella med öppna hjärtan.

Dom riktiga flyktingar har jag inget emot att hjälpa men alla andra som passar på att ta sig till Europa nu, dom vill inte jag vara med och betala för.

Dessutom har ju faktiskt IS sagt att dom ska ta över hela världen och dom är nog en  liten bit på väg om detta fortsätter.

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

kamera0710
1

Kanske vi borde skärpa kontrollen på alla som kommer från Norge. Tänk till exempel om Breivik rymmer!

[Bermudas]
5

#6 nej det är klart. (Ironi) Du har en klockren logik där! Vi har ingen rätt att värja oss mot IS-krigare. Breivik finns ju alltså är vi lika goda kålsupare och därmed är vi inte i position att skydda oss mot internationellt organiserade antidemokrater och terrorister som har en viss lust för att skära huvuden av folk och skaffa sig sexslavar. Som den här "trevliga" killen från Sverige. ”Jag känner en broder från jazeera som köpte en 11 årig yazidi, för bara 1000$, jätte billigt.” Den svenske jihadisten ”Abu Salman”, en 26-åring från Stockholm som befinner sig i IS-kontrollerat område, skrev i höstas i en hemlig facebookgrupp där IS-sympatisörer från Sverige diskuterade frågan om slaveri, om de priser som vänner till honom betalat för slavinnor ur folkgruppen yezidier, en minoritetsgrupp som utgör mindre än 1,5 procent av Iraks befolkning." http://www.magnussandelin.se/svensk-is-jihadist-en-11-aring-for-bara-1000-dollar