Kungen talar om flyktingar.
Lätt för någon som är ekonomiskt oberoende och bor i slott att säga att vi alla ska hjälpas åt med "de resurser vi har"
;)
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Stämmer det inte då? Skit samma vem som säger det, hans tanke är ju god. Kanske inte det räknas nuförtiden.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Jodå hans tanke är god. Men hans tanke är inte att han ska släppa in någon alls i sitt slott. Eller hyra ut något av sina andra bostäder. Tanken från hans sida är att alla andra ska göra det med sina hem.
Det är som att jag skulle propagera om att alla minsann måste köra elbilar för att det är miljövänligast , medans jag själv kör en gammal skruttig bensinbil som knappt är laglig.
Man får helt enkelt leva som man lär om någon ska lyssna.
/ Vanja
Ja men vad bra!☝️ För vår konung har gott om plats och många stora boningar. Där går in en hel del folk!👍Finns ju vanliga familjer som öppnar sina hem & hjärtan så varför inte även Kungen och hans lilla familj.🙂
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Kungen har viktigare saker att ordna
http://www.di.se/artiklar/2015/9/24/kungen-maste-ha-dagens-industri/?qr=i-dag
😉
Värd för Pensionärer
Hur mycket skall man själv göra innan man har rätt att säg att andra skall hjälpa till?
Jag har inte rum för andra i min lilla lägenhet, har jag då rätt att tycka att folk borde hjälpa människor i nöd?
Vad är kravet?
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
#4 Anställd på slottet som ringde, troligen högvakten efter som denna skulle hissa flagga så var det nog tidning till vaktchefen.
#5 Så vad gör du för praktiska saker för att hjälpa till?
/ Vanja
#5 Tja, att ge pengar, är det en praktisk grej? Kanske inte.
Jag för grejer till till flyktingförläggningarna här runt omkring bland annat. Försöker hjälpa min grannar som kommit hit från Irak. Deltar i församlingens hjälparbete.
Har du förslag på fler saker jag kan göra?
Kom som av en händelse att tänka på detta: http://www.expressen.se/noje/henrik-schyfferts-svar-pa-kritiken-hyllas-stort/ 😉
Sajtvärd Katter iFokus
#8 Man ska leva som lär, det är min poäng. Man måste hjälpa själv innan man propagerar till andra att de ska göra det.
/ Vanja
# 0 Som dessutom allmänheten för det första betalar för.
#9 Fast Henrik Schyffert har vi väl redan avhandlat? Ni vet han som tycker att Reinfeldt regerade lika dåligt som tjejer kör bil.
PS Nej, JAG tycker inte att tjejer är dåliga bilförare.
Hej alla samma, jag personligen inte har något emot Svenska kunga familjen men så förstått jag från er Svenskar/(född i Sverige) att kungen representerar Sverige och Svenska folket mot världen i opolitiska sammanhänger, då vill jag på peka att vi har förstått att Sverige vill visa världen att Svenskar inte är rasister, skickar pengar till Afrika för att visa att vi tänker på humanitära handlingar och mm.
Men snäll, om ni inte göra det ingen kommer till Sverige, folk runt om världen tror att ni är felfria människor, inga rasism i Sverige, DN säljs ej i mellan östen och folk inte kan läsa på Svenska vad ni krigar om när det gäller invandrare, snälla skicka inga pengar till Afrika och ber regeringen och kunga familj inte visa sådan ansikte mot världen, då INGEN kommer till Sverige och ni kan leva lugnt och fint i eran alla lyckliga dagar.
Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.
Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.