Soini: Sverige stödjer terrorism
"Finlands utrikesminister Timo Soini (Sannfinländarna) har meddelat att situationen med flyktingarna som varje dag anländer från Sverige i hundratal kan försämra situationen mellan de två länderna".
http://se.sputniknews.com/norden/20150922/650917.html
Jag vet att liknande tråd finns, men kunde inte hitta någon där Finlands utrikesminister uttalat sig.
Det här är ytterst allvarligt med tanke på att Sverige äventyrar samarbetet med sina grannländer. Det tar nog inte många år innan vi svenskar får visa pass vid resa till dessa länder. Både tragiskt och sorgligt detta.
Vad anser du om detta som håller på att ske?
©®2015
Varför länka till rysk propaganda som inte är en seriös nyhets sajt?
Vem avgör vad som är seriöst eller inte?
©®2015
#3 Vet du ens vad det är för sajt du länkar till? Sajten du länkar till har som uppgift att sprida rysk propaganda och är styrd av ryska myndigheter.
Vilka sajter är inte styrda menar du?
För att nämna två svenska, Aftonbladet och Expressen. Ja det finns betydligt mer än så.
Ska vi bara läsa det som faller oss in, eller hur menar du?
Nog om OfT för min del.
©®2015
Jag har inte läst/hört något sådant från de svenskspråkiga finska tidningarna.(Bor i södra finland) Skriver dom om det tar jag ställning då.
#5 Meningen med den sajten är att sprida felaktiga uppgifter och verka för motsättningar. som du kan läsa om här http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-ar-putins-soldater-pa-natet/
Dom har ljugit ihop något som Timo inte har sagt. På samma sätt som man ljög att den amerikanska ministern var i Ryssland vilket inte denna var.
Sen när styrs Expressen och Aftonbladet av riksdagen så som denna sajt gör?
Uttalat sig om terrorism i diskussion kring dessa invandrare har han ju dock gjort. Är man haj på finska kan man ju alltid ta sig igenom hela artikeln för att stämma av.
"_Soinin mukaan näin toimiessaan Ruotsi mahdollistaa rikollisen toiminnan.
– Se, että annetaan ihmissalakuljettajille ja terrorismia rahoittaville ketjuille tällainen bisnes ja todetaan, että ei tälle mitään voi, että näitä nyt sitten tulee… Tämä on saatava poikki, Soini sanoo._"
"Ilta-Sanomat är Finlands näst största finskspråkiga dagstidning samt största kvällstidning."
Ja nu skriver även huvudstadsbladet om det han sagt. Ska bara hinna läsa igenom.
#7 Ja, att Ryssland inte respekterar mänskliga rättigheter, och att de sprider lögner och propaganda är ju välkänt. I Sputnik finns t ex en artikel med rubriken "Ukraina är ingen självständig stat"(!) Samtidigt läser man i en artikel i SvD att sk "proryska rebeller" nu kör ut FN och hjälporganisationer ur östra Ukraina!
Om Putin inte kan respektera ett lands demokratisträvanden, och inte heller respekterar FN och hjälporganisationer som Läkare Utan Gränser, då har han verkligen inte mycket trovärdighet att komma med…