Politik iFokus

Politik

Etikett: kyrkan-religion-och-politik
Läst 999 ggr
Fillifjonkan60
7

Asylsökande inför rätta efter dödshot

Jag förstår verkligen inte hur någon kan hata en annan person för att den inte tror på samma gud! Varför kan vi människor inte bara leva lite mer som djur gör, bara ta till vara på livet och göra det bästa av det.

Men tyvärr så fick vi både egoism och girighet med oss i våra gener, eller hur jag nu ska förklara det.

"Enligt tidningen larmades polisen till asylboendet på kvällen den 26 september sedan en kristen man hotats till livet av 26-åringen, som är muslim.

26-åringen greps omedelbart och transporterades till Kalmar, av säkerhetsskäl valde man att tillfälligt flytta den kristne mannen och hans rumskamrat till annan ort, skriver Östra Småland."

http://www.expressen.se/kvallsposten/asylsokande-infor-ratta-efter-dodshot/

I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?

kamera0710
0

Tror inte att jag vill leva mer som djur gör. Betänk alla arter där hanarna dödar ungar de inte är far till om de får chansen. Detta eftersom evolutionens drivkraft är att varje individ försöker sprida sina gener maximalt, dvs få så mycket avkomma som möjligt.

Hos vår närmaste släkting bonobon har dock inte ett enda fall av barnamord observerats, där syns det heller inte när honorna är brunstiga.

[helga21]
2

Det läste jag om lokalblaskan. Några mil härifrån som det hände.

Fillifjonkan60
3

#1 Jovisst finns det djur som gör så, men det handlar inte om onska utan om att föra sina egna gener vidare.

Visserligen är inte alla djur jättesnälla i alla lägen, men inget djur går att jämföra med oss människor.

#2 Ja det kan nog hända "på en gata när dig" när som helst, fast vissa försöker hävda att våldet har minskat i Sverige. Själv känner jag mig ganska tveksam till det.

Tjeja
6

#3 och #1 Där har ni båda fel.

Is handlar inte heller om ondska, i deras egna sjuka ögon handlar dem i godhet och barmhärtighet för Guds skull… Hur sjukt och bakvänt det än låter för oss, är dem faktiskt övertygade själva om att dem gör gott och rätt. 🤦‍♂️ Därmed är tex lejonhanar som dödar andra hanars  ungar betydligt mer själviska och egoistiska då detta görs för att föra deras egna gener vidare.

Is-krigarna gör sina galenskaper för någon annans skull, Gud, som dem tror att dem behagar och gör gott mot mänskligheten när dem mördar och våldtar. 😭

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Fillifjonkan60
6

#4 Ja, det är helt otroligt att det finns folk som verkligen tror att dom gör rätt när dom mördar och våldtar och inte bara det utan tvingar barn att könsstympa sig, för annars är dom orena! Va?! Och tvingar dessutom kvinnor att "gömma" sig i stora skynken, tvinga dom till tvångsgifte, en del redan som 8-9-åringar osv.

Tror man att man gör det för att vara "snäll och god" då är man riktigt sjuk i huvudet.