Rasiternas agenda
Jo detta har man hört förut.Varför börjar vissa bry sig?
http://www.expressen.se/debatt/hej-alla-rasister-som-plotsligt-bryr-er/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Vem vet, det kanske är HON som är rasist. :-) hon kanske har en antisvensk agenda? Hon kanske vill ha apartheid i Sverige? Hon kanske tycker illa om svenska hemlösa och vill att dom ska ha det dåligt? Hon kanske tycker illa om att svenskar hjälper svenskar för att hon innerst inne hatar svenskar? Hon kanske är en rasist, en hatare en svenskofob? Hon kanske låtsas att det handlar om att hon bryr sig även om hemlösa svenskar men tycker lika gärna dom kan få dö under nån bro. Jag vet inte. Jag brukar dra mig för att kalla folk rasister….så jag friar hellre än fäller även denna gång.
Hon har ju rätt i sak & man ser ju det där i flödet på FB just om hemlösa och man vet ju helt klart att dom som delar sådana inlägg inte gjort detta innan för lite koll har man ju på fb-flödet.
Att denna flyktingström kommer att kosta verkar ju dock alla våra politiker sticka under stolen med utom just jimmy åkesson så jag antar att det inte kommer bli höjda skatter på inkomster för ett flertal politiker av vänsterfalangen har försökt lura i mig att flyktingar är lönsamt…inte lönsamt för bert & gänget utan lönsamt för samhället & jag ställer mig frågan och har ställt den utåt också…om det nu är så lönsamt då borde ju grekland med sin extremt dåliga ekonomi skrika efter flyktingar eller människor som vill inavandra dit men så verkar inte vara fallet.
Någon måste ändå ha fel eller?
Kul du nämnde Bert, jo han är väl en som gör något.SVDs reporter kan man ju undra på om hon är påläst.
http://www.svd.se/se-bert-karlssons-utbrott-efter-svds-fraga
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Själv tillhör jag de som alltid hyst omsorg för hemlösa, drogmissbrukare m.fl. Varför ska nu plötsligt alla dessa "flyktingar" få all omsorg medan man struntar i de egna bostadslösa och drogberoende.
Här i Karlskrona sattes en 21-årig drogmissbrukande kvinna på ett boende där man har enbart socialfall och där det varit mycket bråk och slagsmål. Nu är hon död pga detta. Skjuten! Det var det enda kommunen kunde gör för henne säger de nu i efterhand. Kommunen är polisanmäld av hennes anhöriga.
#4 Hur tänker du egentligen helga21. Vad det en flykting som sköt?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
# 5 Jag har ingen aning vem som sköt med det är inget flyktingboende. Men det är ett ställe för socialt utslagna på samhällets botten dvs man sätter inte en 21-årig tjej där. Man hade definitivt inte satt en flykting där heller.
Vilka är rasisterna hon pratar om? Är det alla som bryr siig om hemlösa som är rasister eller hur menar hon?
Jag har köpt Situation Stockholm i många många år, så det är inget nytt påfund från min sida. Jag har också alltid lidit med dom som är hemlösa eller har det dåligt på andra sätt, men inser också att jag inte kan hjälpa alla, tyvärr.
Jag tycker det hon skriver mest var löjligt och fattar inte vad hon vill egentligen, utom att få anklaga en massa folk för att vara rasister. Folk som hon inte känner eller vet ett dugg om.
Det är ungefär lika illa som att säga att alla muslimer är terrorister, men då skulle det bli ramaskri. Men att gapa om rasister till folk man inte vet ett dugg om, det är tydligen ok.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Dessutom så är det nog många (som jag känner i alla fall) som brytt sig om hemlösa och utsatta förut också, men att det blivit uppmärksammat mera nu beror nog på att den här regeringen enbart verkar (som vissa av oss uppfattar det) bry sig om nyanlända och inte om dom som redan bor här.
Själv undrar jag mest vilka "Rasiterna" är 😉
Sorry, kunde inte låta bli :)
#9 Ja du, man kan bli anklagad för terrorist oxå.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#10 Absolut, Som medelålders vit Skåning utan hår på huvudet så råkar jag också ut för liknande saker. Lägg till en svart bomberjacka och att jag dessutom pratar tyska - då är det kört.
#11 Ja då är det riktigt illa,inte bra när rädslor eskalerar bland människor.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Inte heller bra att stoppa huvudet i sanden.
#12 Jo, men det är så det är. Det handlar nog inte om rädsla utan om fördomar & förutfattade meningar. Det är intressant hur klädsel & utseende påverkar.
#14 Tvivlar inte en sekund på det Hayabusa. Lika lite som att det finns fördomar och förutfattade meningar om flyktingar eller för den delen muslimer.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#15 Det är nog ytterst sällsynt med människor helt utan fördomar eller förutfattade meningar. Just därför är det så lätt att avfärda andra med att "du är si eller så" - om man inte delar åsikt eller uppfattning.
Om man som kommun upplever en "flyktingkris" som håller på att gå över styr - är dessa kommuner då främlingsfientliga & rasistiska? Vore det inte bättre om de bara höll tyst?
http://www.hd.se/nyheter/skane/2015/10/13/kommuner-slar-larm-flyktingkrisen-slar-hart/
En förutfattad mening är oftast en erfarenhet.
#16 Ja vad ska man säga, är inte förvånad dock.
#18 Nej, det kunde även grannens katt räkna ut. Som lösning drar Löfvén & Co igång "Sverige Tillsammans" 👍