Politik iFokus

Politik

Etikettinvandring-och-integration
Läst 974 ggr
[Hayabusa]
2015-10-13 12:56
1

Flykting-Kickoff

Igår, måndag 12/10, så hölls det en sammankomst på Münchenbryggeriet i Stockholm. "Något utrymme för tvivel fanns inte".

Läs Olle Lönnaeus text här:

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/10/12/ingen-plats-for-tvivel-pa-lofvens-flykting-kickoff/

[Carpinus]
2015-10-13 13:19
2

Inte ens den annars så "fotriktige" Lars Lindström på Expressen kan låta bli att ironisera över tillställningen.  Visserligen är rubriken  "Oj, vad enkelt det vore att såga", men det är faktiskt precis det han gör.  "Sociala medier dryper av kritik som "flum", "meningslöst grupparbete" och "bidéstämning". Att hålla möte med budord som "Delta med närvaro" och "Bidra med värme" och avsluta med att sjunga gospel bäddar för detta", skriver Lindström bl.a.

[Hayabusa]
2015-10-13 15:24
5

#1 Roligt (ja, på sitt sätt) att läsa Lindströms text. Jag tycker nog att han var rätt snäll ändå. Märklig tillställning som på intet sätt övertygar.

Min bild av läget är typ :

" Vi har en situation i landet som är oss totalt övermäktig. Vi har inte en susning om hur vi ska fixa denna situation. Det bästa vi kan göra är att hålla allmänheten lugna genom att ge sken av att vi har koll på  läget. Det de inte vet har de heller inte ont av. De måste inte nödvändigtvis få veta precis allt. Skulle det vara någon som trots allt opponerar sig, ja då tar vi helt enkelt fram rasistkortet. Nej, nu stämmer vi in i en gemensam sång och ser positiva & glada ut".

Aniara14
2015-10-14 00:40
2

Till och med "Sveriges" Radio verkar ha fått en liten släng av kalla fötter när det gäller den här frågan. Dom har ju annars länge varit dom allra mest högljudda och aggressiva förespråkarna för en helt fri och obegränsad invandring/invasion, enligt mottot: "Alla är välkomna! Ju fler desto bättre!" Vid minsta antydan till åtstramning av inflödet, så har "S"R alltid genast ryckt ut och attackerat den "ondskefulle rasisten" som vågade säga/föreslå något så fasansfullt.

Studio Ett idag: Debatt om hur massinvandringen hotar hela det svenska välfärdssystemet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[Carpinus]
2015-10-14 07:15
0

#2 "Snäll" skall man väl vara, det fick jag lära mig från barnsben… 🙂 Nej, men skämt åsido så kan även små åsiktsglidningar hos de mest förstockade predikanterna vara intressanta att notera. Skall vi ägna denne Lindström ytterligare  lite intresse så kan man konstatera att han direkt följde upp sitt kåseri om hallelujastämningen på ovanstående möte med en kritisk krönika om de huliganer på vänsterkanten som nu står inför rätta (om vilket vi ju skriver i en annan tråd). Kanske känner han att man måste släppa lite på präktigheten ibland? 😉