Imam: Homosexualitet är ett virus
Homosexualitet är ett virus, påstår imamen vid Halmstads moské på församlingens Youtube-kanal. Påståendet uttalas i en föreläsning om barnuppfostran där imamen poängterar vikten av att barn har ett bra immunförsvar för att stå emot virus i samhället. Ett av dem är enligt imamen homosexualitet, rapporterar P4 Halland.
http://www.metro.se/nyheter/imam-homosexualitet-ar-ett-virus/Hdzoje!VgVyRQcBhk6cQC3yxClDCA/
Så otroligt fel har han.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Visst har han fel.
Kanske har han blandat ihop det med AIDS som orsakas av ett immunbristvirus. (åtminstone om wikipedia har rätt)
Värd för Pensionärer
Inte första gången Halmstadmoskén "utmärker sig"…
http://politik.ifokus.se/discussions/54b11c11ce12c402fc000c66-attacken-i-paris-ar-en-stor-logn
Undrar om imamen kommer att bli åtalad för hets mot folkgrupp för detta angrepp på homosexuella? Det blev i alla fall pingstpastor Åke Green när han jämförde homosexualitet med en "djup cancersvulst på hela samhällskroppen."
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Men det är väl bara för staten att kräva tillbaka bidraget på 150 000:-
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#4 Haha, jag kom faktiskt också att tänka på den gode Åke Green och hans svulster. 😃
Green blev faktist friad i både hovrätten och HD med hänvisning till religionsfriheten och yttrandefriheten.
Imamen ska givetvis få uttrycka precis vad han vill. Om det är något som är en svulst på samhällskroppen så är det väl lagen om hets mot folkgrupp.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#6 Det verkar ju som om det är en ständigt pågående maktkamp mellan dom båda tungviktarna Yttrandefriheten och Hetslagstiftningen. Ibland vinner den ena och ibland den andra. Dock tycker jag att åtal för hets mot folkgrupp bör förbehållas dom allvarliga fallen, och inte rena bagateller.
Det skulle vara intressant att få reda på hur mycket det kostade skattebetalarna sammanlagt att dra Åke Greens fall ända upp i HD. Rättsprocesser brukar ju som bekant inte vara några billiga tillställningar precis.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Den där imamen kanske kan samarbeta med SD i just denna fråga. I en struken del av Jimmie Åkessons bok Satis polito skrev han om "de smaklösa figurerna i Prideparaden" och att han inte "någonsin kommer att förstå sig på homosexuell kärlek".
Man får vara glad att SD inte hade något inflytande när HBT-personer sakta men säkert fått utökade rättigheter.
#8 Jag kommer heller aldrig förstå mig på homosexuell kärlek, skulle det vara på något vis kontroversiellt? Det beror ju bara på ens egna referens-ramar.
Nu har jag inte tittat så noga på just pride-paraden, men visst skulle man kunna säga att en del figurer där är smaklösa? Smak är ju ytterst personlig. Det finns nog dessutom åtskilliga homosexuella som inte vill förknippas med just pride.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#8 Nej jag kan inte heller för det, men accepterar det eftersom jag känner många homosexuella och har inga som helst problem med deras kärlek till varandra, det är bara det att jag aldrig skulle bli kär i en kvinna.
Men å andra sidan finns det massor med saker jag aldrig kommer kunna förstå… som t.ex. varghatare, djurplågare, barnmisshandlare, pedofiler, våldtäksmän osv.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
"9 Så du kanske inte har så mycket att invända varken mot Åkesson eller den där imamen? Själv tycker jag att båda ska ha kritik.
Enligt TT är imamen nu polisanmäld för hets mot folkgrupp av RFSL Halland. Återstår att se om det leder till något.
Det kan nog bli svårt att få fällande dom. Green klarade sej och fick inte många efterföljare som agerade öppet. Men denna gång, vad händer om predikan sprider sej till många andra för att den räknas som religion?
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#12 Föga oväntat räckte inte underlaget till ett åtal - åklagaren har lagt ner ärendet. Kanske borde man försöka med DO istället?
Det var väl rätt länge sen som Green agerade i den heliga moralismens tjänst? Mycket har förändrats, värderingarna i dag ser kanske annorlunda ut? Mao, fler o fler förstår att homosexuella är människor, inte cancersvulster eller virus.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
"Uttalandet om homosexualitet och virus har redan kostat Halmstad moské statsbidrag för minst ett kvartal och riskerar uteslutning.
Sveriges muslimska förbund (SMF) utreder imamens uttalanden och Halmstad moskés roll i sammanhanget. Inledningsvis ska förbundet inte ha fått några godtagbara svar och beslutat att tills vidare frysa Halmstadförsamlingens medlemsskap.
Det ger ekonomiska konsekvenser för församlingen i nuläget inte får ut något statsbidrag."---