Jimmy Åkesson
Jaha nu går sd i graven
http://newsnet.nu/nu-ar-det-klart-jimmie-akesson-avgar-fran-sverigedemokraterna
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Nej det gör han inte. Enligt han själv på sin Facebook-sida så är detta ett skämt.
Fakesida, han ska inte avgå
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vad synd.. om Jimmie.. han är ju utbränd och allt trots allt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#3 Inte mer synd om honom än någon annan.
Och han som tagit på sig för mycket, arbetat mer än vad han ska osv.
För mig spelar det ingen roll om det är politiker eller någon annan, inte mer synd om den ena eller den andra egentligen.

Nu är du väl lite orättvis.. betänk hur vi skurit ner på försäkringssystemen!
Aha.. han har sin riksdagslön hur som helst!
Vi får väl anta att SD verkar för att alla skall få behålla full lön vid sjukdom.. iomed att JÅ sätter normen själv.. eller?🤪
Med läget i Sverige idag och 7-klöverns totala låsning så tror jag ärligt talat att SD skulle fortsätta att stiga i opinion om man så ersatte herr Åkesson med en krukväxt.
Friskt kopplat är hälften brunnet!

Tror ioförsej att JÅ lätt kan ersättas av en krukväxt.. iomed att diverse andra verkar sprida sitt hat på tvitter och andra ställen?
Det verkar överhuvudtaget inte spela någon som helst roll med mordbränder, svärdsmord, att vi befinner sig oss i en humanitär katastrof som saknar motstycke sedan andra världskriget, främlingsfientlighet, ringaktning av andra kulturer eller något annat!
Att spy ut sitt hat är en del av SDs kärna.. och lär lixom inte avta.. med eller utan JÅ!
Vi känner som sagt igen det där från historien och nazismen!
Missade du historielektionerna i grundskolan?
Frågan är om mer krig och folkmord är det vi behöver?
Jag låter frågan stå öppen.. utifall det finns goda argument för detta?
#7 Man kan inte lägga allt på SD, alla partier just nu spyr galla över varandra, hat osv, inget parti är bättre än det andra just nu.
De behöver samarbeta men istället motarbetar de varandra.

Aldeles riktigt.. dock så har de flesta i riksdagen nyligen kommit till någon form av överenskommelse.. under vånda och lite för mycket partitaktik.. enligt mig!
Att samarbeta innebär att man får kompromissa.. vilket SD vägrar att göra.. alla som inte anammar deras invandringsfientliga politik hotar de att rikta misstroendevotum mot!
Gäller både rödgrön och allians regering!
Varvid de två blocken blir tvungna att göra upp om än i vånda!
S+MP sidsteppade V för att få till det med de borgerliga.
#9 Dock inte bara SD som inte vill samarbeta. Du får det attlåta som att alla andra samarbetar men itne dem, men så är inte fallet, ingen i princip samarbetar idag :P
#10 Fast nu vet vi ju inte hur samarbetsvilliga eller tuffa SD skulle vara i en diskussion, de är ju inte ens inbjudna till förhandling.
Friskt kopplat är hälften brunnet!

Har inga direkta avvikande åsikter.. polariseringen tilltar!
Hur som helst så hotar SD alla regeringar som inte anamar SDs främlingsfientliga invandringspolitik!
Vilket gör att inte alliansen heller vill bilda regering på vilka grunder som helst!
För annars så vore det lätt.. bara att lägga sina röster på SDs misstroendevotum.. så får de bilda regering.. med SD som stöd.. vilket jag inte tror de vill hur som helst!
#12 Trodde alla som satt som opposition i regeringen röstar mot sittande regering? Så har M, KD, FP, C gjort tidigare och även S,MP,V gjort och lägger fram egen budget, förslag hur landet ska styras.
Uppenbarligen har vi olika bild av det hela :P Men ingetovanligt i politik ;)
(nej jag har inte SDar, har inget parti alls som jag gillar)
# 9 Det SD bett om är att de andra partierna ska börja tala med dem inget annat. Det har jag direkt från Richard Jomshof.